רוג'רס: "הראלי הנוכחי בשווקים יסתיים בקטסטרופה"

ג'ים רוג'רס: "זה ראלי של הפד. הריבית אפסית והיא כנראה תישאר כך עוד הרבה זמן אז הכסף צריך ללכת לאיזשהו אפיק אז הוא מוזרם לסחורות ומניות. אלה שיודעים לתזמן את השוק מרווחים היטב אבל הרוב הגדול מפסידים"

העליות בשוקי המניות לא מתבססות על נתוני כלכלה ריאליים מבוססים אלא רק על הזמנות נזילות אדירות של הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים אחרים בעולם. כך אמר אתמול המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס בראיון ל-CNBC.

"זה ראלי של הפד. הריבית אפסית והיא כנראה תישאר כך עוד הרבה זמן אז הכסף צריך ללכת לאיזשהו אפיק אז הוא מוזרם לסחורות ומניות. אלה שיודעים לתזמן את השוק מרווחים היטב אבל הרוב הגדול מפסידים. זה הולך להסתיים בקטסטרופה", אומר רוג'רס.

המסחר בוול סטריט נסגר אתמול בעליות חדות למדי בעקבות הודעת הפדרל ריזרב . מדד הנאסד"ק זינק לשיא של יותר מ-11 שנים וה-S&P 500 טיפס לשיא של יותר מ-4 שנים.

הפדרל ריזרב, כצפוי, עשה זאת אתמול שוב: הבנק המרכזי האמריקני השיק סבב שלישי של הקלה מוניטרית (QE3), כאשר הבטיח לרכוש 40 מיליארד דולר של אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בכל חודש. הרכישות יחלו כבר החודש, כאשר ה'פד' מתכנן לרכוש כבר בספטמבר אג"ח ב-23 מיליארד דולר. בנוסף, מאריך ה'פד' את תוכנית ה"אופריישן טוויסט", במסגרתה הוא יחליף נכסים עם מח"מ נמוך למח"מ גבוה, עד לסך של 85 מיליארד דולר בחודש. עוד עולה מהודעת ה'פד' כי הריבית האפסית במשק האמריקני בשיעור של 0-0.25% תישאר על כנה עד "אמצע 2015".

במקביל להודעה העלה הפד את תחזית הצמיחה ל-2013 לרמה של 2.5% עד 3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.2% עד 2.8%. בבנק המרכזי מעריכים כי שיעור האבטלה יירד בשיעור מתון לרמה של 7.6%-7.9% במהלך 2013 ולרמה של 6.7%-7.3% במהלך 2014. ב-2015 צפויה האבטלה להתייצב על רמה של 6% עד 6.8%, לפי הצפי של הפד.