שופט של נציבות הסחר: אפל לא הפרה פטנטים של סמסונג

שופט של הנציבות דחה את טענות סמסונג כי החברה הפרה פטנטים שלה ■ ההחלטה עדיין טעונה אישור של הנציבות ■ "אנחנו בטוחים כי הנציבות תגרום לאפל לשלם הגניבה שלה", אמר דובר סמסונג

אפל רושמת עוד ניצחון: לאחר שבית משפט פידראלי בקליפורניה קבע לפני פחות מחודש כי סמסונג העתיקה את העיצוב של האייפון ודחה את טענותיה כי אפל הפרה פטנטים הרשומים על שמה, הגיע תורה של נציבות המסחר הבינלאומית לדחות את טענותיה של סמסונג נגד אפל בגין הפרה של הפטנטים שלה.

השופט ג'יימס גלדייה מנציבות המסחר קבע כי אפל לא הפרה את הפטנטים של סמסונג ובכך בעצם דחה את עתירתה של יצרנית הטלפונית הקוריאנית. ההחלטה של השופט עדיין טעונה אישור של הנציבות עצמה, שיש לה את הכוח למנוע ייבוא של מוצרים שמפרים את הפטנטים בארצות הברית.

"תביעה נגד אפל בנציבות המסחר הינה חסרת סיכוי", אמר רודני סוויטלנד, עורך דין מומחה למסחר. "אין לאף אחד סיכוי מולם שם. מוסר ההשכל מהפרשה הזאת הינו אם אתה רוצה לקבל סעדים מאפל אתה תצטרך לחפש אותו בפורום זר, מקום שלאפל אין דריסת רגל כמו שיש לה בנציבות המסחר או בבית המשפט בקליפורניה".

"אנחנו בטוחים שבסופו של דבר הנציבות תגיע להחלטה שתואמת את ההשקפה שלנו לפיה אפל צריכה לשלם על הטרמפים שהיא לקחה על החדשנות הטכנולוגית שלנו", אמר אדם ייטס, דובר של סמסונג. "אנחנו גאים בהיסטוריית החדשנות הטכנולוגית הארוכה שלנו בתחום הסלולר ואנחנו נמשיך להגן על הקניין הרוחני שלנו". באפל סירבו להגיב לפסיקה.

נראה שהחודש האחרון מאיר פנים לאפל: ב-24 באוגוסט קבע בית המשפט בקליפורניה שעל סמסונג לשלם לאפל מיליארד דולר בעקבות מספר הפרות שלה. ביום רביעי האחרון השיקה אפל את האייפון 5, ועל פי דיווחים המלאי הראשוני אזל תוך פחות משעה מאז ההשקה,מה שהוביל לכך שמניית החברה תשבור שיא חדש ביום שישי.