מובלי הישראלית גייסה 22 מיליון ד' מאיש העסקים הקזחי קנגס רקישב

ההשקעה משקפת לחברה המפתחת פלטפורמה חברתית לשיתוף תמונות שווי של מעל ל-100 מיליון ד'

חברת הסטארט-אפ הישראלית Mobli, המפתחת פלטפורמה חברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידיאו, רושמת היום (ד') סבב גיוס גדול של 22 מיליון דולר. המשקיע העיקרי בסבב החדש הוא איש העסקים הקזחי קנגס רקישב, שהשקיע 20 מיליון דולר, בעוד 2 מיליון דולר נוספים הגיעו ממשקיעים קודמים. עד כה גייסה החברה 28 מיליון דולר, כשבין המשקיעים והיועצים בחברה נמנים כמה מפורסמים מהוליווד ומעולם הספורט: ליאונרדו דיקפריו, טובי מקגווייר, לאנס ארמסטרונג ולאחרונה הצטרפה גם הטניסאית סרינה וויליאמס. סבב הגיוס הנוכחי משקף לחברה שווי של מעל ל-100 מיליון דולר.

עבור רקישב מדובר בהשקעה השנייה בתוך חודש בחברה ישראלית לאחר שבאוגוסט הוביל איש העסקי מקזחסטן השקעה של 5 מיליון דולר בחברת TriPlay, העוסקת בתחום האחסון בענן. רקישב, שדורג ע"י מגזין "פורבס" כאחד מ-50 האנשים המשפיעים ביותר בקזחסטן, רכש לאחרונה מניות של חברת Net Element ב-32 מיליון דולר.

על ההשקעה הנוכחית אמר רקישב כי "למובלי יש פוטנציאל אדיר משום שהיא מאפשרת לאנשים לעשות משהו חזק מאוד - לראות את העולם דרך עיניים של אנשים אחרים - בפורמט פשוט, קל לשימוש ומאוד מרתק". עוד הוסיף, כי "מובלי ממנפת את המדיה החברתית בכדי לענות על צורך אנושי אמיתי, והוא הצורך לחלוק חוויות, מחשבות ורעיונות עם אנשים אחרים בזמן אמת".

משנה תוקף למודל העסקי

מנכ"ל ומייסד-שותף של מובלי, משה חוגג, אמר כי "אנחנו שמחים להשלים את הסבב האחרון בגיוס הכספים ממשקיע מכובד ובעל חזון כמו רקישב, שמספק משנה תוקף למודל העסקי שלנו". לדבריו, רקישב הגיע למובלי בעקבות חיפושיו אחר השקעות בעולם הטכנולוגיה.

המוצר של מובלי הוא אפליקציות מובייל ואינטרנט, שמאפשרות למשתמשים לשתף תמונות וסרטוני וידיאו. החברה מאפשרת למשתמשים לעקוב אחר משתמשים, נושאים או מקומות כדי להתעדכן ויזואלית בדברים החדשים בסביבה. "המטרה של מובלי היא לאפשר לראות כל מה שקורה בעולם דרך מבטם של אנשים אחרים", מסביר חוגג. "אם באינסטגרם המהות היא אפקטים של תמונות ושיתוף, אצלנו אנחנו רוצים לתת אפשרות לראות מה קורה במגדל אייפל או באצטדיון קאמפ נואו בברצלונה".

מובלי הוקמה ב-2010 על-ידי חוגג, יוסי שמש (סמנכ"ל מוצר), עמנואל מראלי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ודימה דבידוב (מעצב). לחברה 5 מיליון משתמשים רשומים וכ-20 מיליון משתמשים שונים בחודש.