מפקד משמרות המהפכה: מלחמה עם ישראל - עניין של זמן

הגנרל עלי מוחמד ג'עפרי שיגר בצהריים מסר מאיים לעבר ירושלים והזהיר כי פגיעה במתקני הגרעין של איראן תוביל "להכחדת הגידול הסרטני הציוני מהמרחב האיסלאמי" ■ הוא הזהיר כי "על האויב לדעת שמהלך כזה יביא להשמדתו"

מפקד משמרות המהפכה הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, העריך בצהריים כי מלחמה בין ישראל לאיראן "היא רק עניין של זמן ובסופו של דבר תתרחש" - והזהיר כי מתקפה על מתקני הגרעין של ארצו "תביא להכחדתה והשמדתה של היישות הציונית".

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", שציטטה את דבריו של ג'עפרי, דיווחה כי בדברים שנשא כינה מפקד משמרות המהפכה את ישראל "גידול סרטני שהופיע בלב המרחב האיסלאמי" ושיגר מסר מאיים שלפיו "על כל גורם עוין שהוא להבין שתקיפה באיראן היא תרחיש שכדאי להימנע מלהעלות אותו על הדעת".

בחודש שעבר אמר ג'עפרי כי "איראן שרויה בתקופה רגישה וגורלית" בהתייחסו לעיצומים הכלכליים המחריפים על ארצו.

מוקדם יותר הבוקר אישר הסנאט ברוב קולות הצעת החלטה הקובעת כי "וושינגטון לא תאפשר לאיראן, בשום תרחיש, להחזיק בנשק גרעיני". היוזמה אושרה ברוב של 90 חברים, אל מול אחד בלבד שהתנגד לה. ההחלטה אומנם נוסחה באופן ברור וחריף, אך אין היא מהווה "אור ירוק" לממשל אובמה מצד הסנאט לצאת פעולה צבאית נגד הרפובליקה האיסלאמית ואף אינה מהווה עדות לכאורה לתמיכה במהלך מסוג זה.