אולי משם תבוא למכבי ת"א הישועה?

65 פרי-אייג'נטס ששיחקו בעונה שעברה ב-NBA נותרו ללא קבוצה, רובם ינסו לתפוס איזו עצם שתיזרק להם מאירופה או מסין

בזמן שקבוצות ה-NBA משלימות את הסגלים לעונה הקרובה, לא מעט שחקנים ששיחקו בעונה שעברה נותרו ללא עבודה. חלקם הגדול ינסו למצות את האופציה של אירופה או סין. לא פחות מ-65 שחקנים ששיחקו בעונה שעברה ב-NBA מחזיקים במעמד של פרי-אייג'נטס (שחקנים חופשיים) ללא קבוצה לעונת 2012/13, ורק בודדים מהם יצליחו להשתחל לסגלים הסופיים לעונה הקרובה בליגה.

חלק מהשחקנים הם מהבולטים בליגה השנים האחרונות - דריק פישר ששיחק בעונה שעברה באוקלהומה סיטי, בן וואלאס מדטרויט פיסטונס, בארון דייויס מניו יורק ניקס, טרייסי מגריידי מאטלנטה. גם גרג אודן, הפצוע הכרוני מפורטלנד שנבחר 1 בדראפט 2007, נותר ללא קבוצה. מהמט אוקור הטורקי הוא השחקן הבכיר ביותר מבחינת שכר שנותר ללא עבודה - הרוויח בעונה שעברה 10.9 מיליון דולר בפורטלנד.

אגב, מתוך רשימת הפרי-אייג'נטס נטולי העבודה סימנה מכבי ת"א את הפורוורד טרוי מרפי ששיחק בעונה שעברה בלייקרס.

אלו שכן יצליחו להשיג חוזים לעונה הבאה יעשו זאת בכסף קטן מאוד (שכר מינימום) מאחר שגם ככה עומדות כמעט כל הקבוצות בליגה מעבר לתקרת השכר שנקבעה על 58 מיליון דולר. נכון לעכשיו השכר הממוצע לקבוצה עומד על 67.1 מיליון דולר (כ-9.1 מיליון דולר מעל התקרה). 7 קבוצות נמצאות כבר עכשיו מעל הרף של 70.3 מיליון דולר שממנו מתחילים לשלם "מס לוקסוס" של דולר אחד על כל דולר חריגה. מעל כולן לוס אנג'לס לייקרס עם סעיף שכר של 101.8 מיליון דולר, שמשמעותו תשלום של קצת יותר מ-30 מיליון דולר קנס בגין חריגה מהתקרה.

עם זאת, חלק מהקבוצות עוד יעשו ניפויים לפני תחילת העונה בתום מחנות האימונים. הלייקרס, למשל, מחזיקים כרגע 19 שחקנים תחת חוזה, ויצטרכו לשחרר ארבעה שחקנים עד פתיחת העונה.