"הבהלה לזהב": המתכת היקרה עשויה לזנק בכ-180%

מחיר הזהב זינק ביום שישי לשיא שנתי חדש של 1,787 דולר לאונקייה ■ אנליסטים יוצאים מגידרם וטוענים כי בשל הסביבה המוניטרית הנוכחית, מחירה של המתכת היקרה עשוי לזנק לרמות של 5,000 דולר

בעוד מחירי הזהב נגעו בשיא שנתי ברמה של 1,787 דולר לאונקייה, ביום שישי האחרון, במריל לינץ', חטיבת ההשקעות של בנק אוף אמריקה, יוצאים בתחזית שורית נוספת לגבי עתידה של המתכת היקרה וטוענים כי מחירה עשוי להאמיר לרמה של 3,000 דולר ואף 5,000 דולר בטווח הרחוק יותר.

"אנחנו התמקדנו בזהב ואנו סוברים כי הוא עשוי להיסחר ברמות שבין 3,000 ל-5,000 דולר לאונקייה", אומר מקנייל קוריי, מנהל חטיבת הפורקס והסחורות בבנק ההשקעות. "זה אומנם לא יקרה בטווח הקצר של החודשים הקרובים, אך בטווח הארוך יותר, אנו בהחלט יכולים להצביע על מגמת עלייה במחיר הזהב".

לדיעה זו שותף גם עמיתו של קוריי, סבין שלס, ראש מחלקת מחקר הסחורות בבנק ההשקעות שאומר כי בסביבה שבה ראשי הבנקים המרכזיים הכריזו על צעדים מוניטרים אגרסיבים כדאי מאוד להשקיע בזהב. "הסיפור הטוב ביותר בסקטור הסחורות כעת הוא הזהב", הוא הוסיף.

בנק אוף אמריקה הוא לא הבנק השקעות היחיד שמעריך כי מחיר הזהב יזנק בקרוב. גם בדויטשה בנק הגרמני סוברים כך, ובמסך שפרסמו לפני פחות משבוע, כתב דניאל ברבנר, אנליסט בבנק, כי מחיר הזהב יזנק לרמה של 2,000 דולר, לכל היותר במחצית הראשונה של 2013.