ועד עיתונאי "מעריב" החליט לדחות את השבתת העיתון

הנאמנים שמינה בית המשפט נענו לדרישות המקדמיות של הוועד ■ ועדת הכלכלה תתכנס ביום חמישי הקרוב לדיון בנושא קריסת "מעריב" והבטחת זכויות העובדים

ועד עיתונאי "מעריב" החליט הערב (א') לדחות את השבתת העיתון מחר (ב'), בעקבות בקשת הנאמנים שמונו בשעות הצהריים על-ידי בית המשפט. כמה שעות בלבד לאחר החלטת השופטת אלשיך על מינויים של עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל לנאמנים, קיימו הערב השניים פגישה עם ועד העובדים של "מעריב".

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, הודיע כי ועדת הכלכלה תתכנס ביום חמישי הקרוב לדיון בנושא קריסת "מעריב" והבטחת זכויות העובדים. לדיון הוזמנו בעלי העיתון, רואה החשבון של החברה, מבקר החברה ונציגי העובדים, משרד התמת ואגף שוק ההון והחיסכון הפנסיוני. לדברי ח"כ שאמה-הכהן, "לדיון הוזמנו כל הנוגעים בדבר כדי לספק תשובות לשאלה: איפה הכסף?".

במהלך הפגישה תיארו העובדים לנאמנים, המחזיקים כעת בסמכויות של הדירקטוריון והנהלת "מעריב", את המשבר בעיתון מנקודת מבטם. הוועד הסכים לבקשת עו"ד נס לדחות את השביתה שתוכננה למחר.

עורכי הדין נס וארבל, מצידם, נענו לדרישות המקדמיות של העובדים, ובהם שהמשך העסקתם של כל העובדים בתקופת הקפאת ההליכים תהיה באותם תנאי עבודה ושכר; כל שינוי ייעשה אך ורק בהסכמת נציגות העובדים; הנתונים שיתבקשו על-ידי העובדים יועברו לידיהם; עובדים שירצו להפסיק את עבודתם בעיתון יוכלו לקבל מכתב פיטורים, מכתב שחרור קופות וטופס 161 למס הכנסה, וזאת מבלי לפגוע בזכויותיהם; כמו כן, תיאסר על חברת "מעריב" או מי מטעמה להעביר נתונים כלשהם או חוות-דעת על עובדים לרוכש הפוטנציאלי שלמה בן-צבי.

"לאור ההסכמות הללו, ומתוך כוונה לסייע למלאכתם של הנאמנים אשר נכנסו לתפקידם רק היום, הוחלט בשלב זה לבטל את השביתה שתוכננה בעיתון ובאתר של ערב כיפור", מסר הערב ועד "מעריב" לעובדי העיתון. יחד עם זאת, הוועד הודיע כי המאבק מול נוחי דנקנר ועופר נמרודי יימשך.

כך, ההפגנה שתוכננה למחר מול משרדי הכשרת היישוב, בדרישה שגם עופר נמרודי ייקח אחריות על מצבם של העובדים, תתקיים כסדרה.

בוועד העיתונאים של "מעריב" תקפו הערב את ההתבטאויות של מקורבים מטעמו של שלמה בן-צבי, שפורסמו לראשונה היום ב"גלובס". "היום נעשתה התקפה מכוערת על הלגיטימיות של ועד העיתונאים על-ידי מקורבים של שלמה בן-צבי... הוועד, שמייצג את כלל העיתונאים במערכת ונלחם למען הצלתו של 'מעריב' בתנאים הטובים ביותר לעובדים, מגנה את ההכפשות שהוטחו בו", נמסר מהוועד.