לגארד: נחתוך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית

יו"ר קרן המטבע העולמית: "סביר להניח שהכלכלה הגלובלית תהיה חלשה יותר ממה שצפינו מוקדם יותר" ■ נציגי מדינות ה-G-20: הממשלות צריכות לעשות יותר כדי לעודד את הצמיחה

קרן המטבע העולמית (IMF) לא התרשמה מהצעדים המוניטרים עליהם הכריזו ראשי הבנקים המרכזיים מוקדם יותר החודש, והודיעה כי בכוונתה לחתוך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית.

קרן המטבע מנמקת את "אזהרת הצמיחה" שלה בחוסר הוודאות המתמשך בכל הנודע למשבר החוב האירופי כאשר הצהרותיהם והבטחותיהם של מעצבי המדיניות באירופה להתגבר על חילוקי הדיעות ולעשות ככל יכולתם לשמור על גוש האירו, מוטלות בספק.

"אנו ממשיכים לראות שיפור הדרגתי, אך סביר להניח שהכלכלה הגלובלית תהיה חלשה יותר ממה שצפינו בחודש יולי", אמרה יו"ר הארגון כריסטין לגארד. "כעת, התחזיות שלנו נוטות להיות שליליות ב-12 החודשים הקרובים".

כאמור, בחודש יולי, קרן המטבע העולמית חתכה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-2013 לרמה של 3.9% אך הותירה את התחזית ל-2012 על 3.5%. לגארד אמרה עוד כי משבר החוב האירופי מציב את הסיכון הגדול יותר על הכלכלה העולמית, אך גם "הצוק הפיסקלי" המתקרב ובא בארה"ב מעיב על הכלכלה.

"קיים חוסר וודאות לגבי האם קובעי המדיניות בגוש האירו יטפלו ביעילות בבעיות המרכזיות של משבר החוב, המשפיעות גם על כלכלות אחרות בעולם", אמרה לגארד והוסיפה כי כעת ברור לכולם שהשווקים המתועררים האטו את הפעילות הכלכלית וכי קיים חשש גדול לגבי גורלן של המדינות העניות, לאור העלייה במחירי המזון והתנודתיות בשוק הסחורות.

בתוך כך, נציגי מדינות ה-G-20 שנפגשו במקסיקו סיטי, הסכימו על כך שהצעדים המוניטרים החדשים שהושקו ע"י הבנקים המרכזיים בעולם, אכן קונים קצת זמן עבור הכלכלה הגלובלית, אך הממשלות חייבות לעשות יותר כדי להאיץ את ההתאוששות והצמיחה.