השופטים המקצוענים חוזרים ל-NFL; ישתכרו 173 אלף דולר בשנה

בתום 3 מחזורים שנוהלו ע"י שופטים מחליפים שהרבו לבצע טעויות, חודש ההסכם הקיבוצי בין ה-NFL לשופטים המקצוענים, ששכרם יגיע ב-2019 ל-205 אלף ד'

השופטים המקצוענים יחזרו לנהל את משחקי ה-NFL, לאחר שלושה מחזורים בעונה הנוכחית של ליגת הפוטבול האמריקנית שנפתחו עם שופטי מכללות. זאת לאחר שהנהלת ה-NFL סיכמה עם איגוד השופטים המקצוענים על חוזה קיבוצי חדש שיהיה תקף לשמונה השנים הבאות.

במסגרת ההסכם המחודש, יקבל כל שופט שכר ממוצע של 173 אלף דולר ברוטו בשנה ב-2013, לעומת 149 אלף דולר ב-2011. בשנת 2019 יעלה הסכום עד לכדי 205 אלף דולר בשנה. בנוסף, החל משנת 2016 ישתנו תוכניות הפנסיה של השופטים, כשהליגה תפריש יותר כסף לטובתם. בשנת 2019 אמורה ההפרשה השנתית להסתכם ב-23 אלף דולר.

שופט ב-NFL עובד בממוצע כ-36 שעות בשבוע, עם לו"ז שכולל פגישות בימים שלפני ואחרי משחקים, ומבחן סיבולת שבועי בכל יום חמישי.

כזכור, בעקבות חוסר ההסכמות בין השופטים נוהלו המחזורים הראשונים של עונת ה-NFL על-ידי שופטי קולג'ים שלא עברו הכשרה מספקת, והרבו לבצע טעויות קריטיות. מאמנים, שחקנים ופרשנים בליגה התלוננו על המצב הזה, ואפילו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס לאחת מהחלטות השיפוט באחד המשחקים כ"נוראית".