עובדי פניציה: "נתניהו עסוק באיראן? גם כאן יש חומר נפץ"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני ייפגש עם מנכ"ל משרד רה"מ בניסיון לגבש פתרון להצלת המפעל

למרות שמנכ"ל מפעל פניציה הודיע כבר בתחילת השבוע כי ידחה את הליך כיבוי התנור המרכזי במפעל ב-3 שבועות, העובדים לא הסתפקו בהצהרות ומנעו היום (ה') בכוח את הכנסתה של מכולה ובה ציוד המשמש לקירור התנור. המשמעות של קירור התנור היא סגירה דה-פקטו של הייצור במפעל ופיטוריהם של מאות עובדים.

הנהלת המפעל, בראשות המנכ"ל ערן חיימוביץ', דורשת מהמדינה ערבות לכך שיונח צינור גז טבעי בקרבת המפעל עד אמצע 2014, ואם תהיינה דחייה נוספת בהנחתו - המדינה תישא בהפרשי העלויות שבין מחיר הגז לזה של המזוט היקר. גם הנאמן שמונה מטעם ביהמ"ש סבור כי אין תכלית למפעל ללא הבטחה לכך שהוא יחובר לצינור הגז, וכי מספר גורמים עסקיים מוכנים להשקיע במפעל רק אם תהיינה הבטחה וערובה לכך.

"אנחנו מכבדים את החלטת המנכ"ל לדחות את הליך הקירור ומאמינים שיעמוד במילה שלו, אבל לצערי, הדברים אצלנו משתנים כל שעה ולכן אין לנו כוונה להכניס את המכולה עד שתוסר אי-הוודאות בנוגע למצבנו", כך אמר ל"גלובס" יו"ר הוועד, חיים קטרי. לדבריו, באוצר מסרבים לפי שעה להעניק ערובה ממשלתית להנחת צינור הגז: "למה שייתנו ערבות? אנחנו בפריפריה אז מה אכפת לאוצר? יש ביטוח לאומי, יש תקציב לדמי אבטלה, אז בסך הכול עוד 400 משפחות יחתמו אבטלה. עוד מפעל ייסגר בפריפריה. מישהו סופר אותנו?", אמר.

בוועד העובדים ובהסתדרות מאמינים כי על רקע חילוקי הדעות המקצועיים בין האוצר והתמ"ת, רק ראש הממשלה יכול לגבש פתרון בעניין. ל"גלובס" נודע כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עשוי להיפגש כבר בחול המועד סוכות עם מנכ"ל משרד רה"מ ועם נציגי התמ"ת והאוצר, כדי להביא בשורה לאנשי המפעל. "עם כל הרצון הטוב של השרים, הכיוון הוא רק נתניהו. אבל, אני רואה שהראש שלו טרוד רק באיראן", אומר קטרי. "הוא צריך לדעת שגם כאן בבית יש לו חומר נפץ חזק מאוד".