חיים רמון מכר 10% מהפועל ת"א תמורת 1.2 מיליון שקל

הרוכש הינו איש עסקים ישראלי המתגורר בארה"ב, שמחזיק בקרן השקעות ■ על כוונתו של רמון למכור מיידית כ-20% ממועדון הכדורגל פורסם לראשונה ב"גלובס"

חיים רמון, בעלי הפועל ת"א בכדורגל, חתם היום (ה') על מכירת 10% מהאחזקות של המועדון, אותו רכש הקיץ מאלי טביב, בתמורה ל-1.2 מיליון שקל (בעסקה שתשקף לקבוצה שווי של 12 מיליון שקל).

הרוכש הינו איש עסקים ישראלי, אוהד של הקבוצה, המתגורר בארצות הברית. הוא מחזיק בישראל בקרן השקעות פרטית.

על כוונתו של רמון למכור באופן מיידי כ-20% מהקבוצה פורסם לראשונה ב"גלובס". את מכירת עשרת האחוזים הנותרים צפוי רמון להשלים בתקופה הקרובה, כשהרוכשים יהיו סיימון כץ, באמצעות חברת טעם 88 (העוסקת בייבוא ושיווק חומרי גלם ומזון) שבבעלותו, ומשקיע נוסף שיחבור אליו.

כץ הסביר ל"גלובס" את מניעי הרכישה המתקרבת: "אני אוהד של הפועל ת"א מלידה, ואני לא רואה ברכישת המניות השקעה כלכלית - אלא שליחות. המניעים אינם רק עסקיים, אלא נובעים גם מאהבתי הגדולה למועדון". כץ הבהיר בנוסף כי העסקה נמצאת על-סף חתימה ("אנו כבר בשלב הניירת").

הכסף שיקבל רמון ממכירת האחזקות ישמש אותו להשלמת הליך הרכישה מטביב. כזכור, רמון רכש בקיץ האחרון את הפועל ת"א מטביב, במסגרת הסכם בו התחייב להעביר לאחרון 12 מיליון שקל עד לקיץ 2013. בנוסף, התחייב רמון להעביר לטביב 5 מיליון שקל נוספים בחמש השנים לאחר מכן, בחמישה תשלומים, שעל-פי רמון, ייצאו מקופת הקבוצה. עם זאת, מהכספים שאמור טביב לקבל צפויים להיות מקוזזים כל החובות מתקופתו כבעלים.

גם אוהדי הקבוצה צפויים לסייע לרמון ברכישת הקבוצה מטביב, במסגרת העמותה שהקימו הקיץ, שכבר גייסה יותר מ-2 מיליון שקל לצורך רכישת אחזקות במועדון.