"האסטרטגיה היהודית": שורט בראש השנה לונג אחרי יום כיפור

לפי אותה אסטרטגייה עליה המליץ האנליסט ארט קאשין, עדיף למכור את המניות בראש השנה ולקנות אותן ביום כיפור ■ אסטרטגייה זו הצליחה ב-8 מתוך 12 השנים האחרונות

אומנם חודש ספטמבר נחשב לחודש הגרוע ביותר מבחינת שוק המניות, אך לא עבור מי שסחר לפי "אסטרטגיית המסחר היהודית" עליה המליץ מוקדם יותר החודש האנליסט ארט קאשין.

לפי "אסטרטגיית המסחר היהודית", עדיף למכור את המניות בראש השנה, כלומר לפתוח פוזיציית שורט, ולכסות אותה ביום כיפור.

מה ההיגיון בכך? קאשין, במזכר ששלח ללקוחות בתחילת החודש, גולל את סיפורו כברוקר צעיר שנשכר ע"י חברת השקעות קטנה שמנהליה ועובדיה היו יהודים. בחברה זו, כך הוא טוען, מנהליו הרגילו אותו למכור את המניות בראש השנה כדי שאפשר יהיה לערוך חשבון נפש "בראש שקט" ביום כיפור. כלומר "היהודים מעוניינים להיות חופשיים ככל הניתן מההפרעות החומריות בתקופה שלפני יום כיפור", כדבריו.

אולם, מעבר לסיפור הנוסטלגי שאותו הוא גולל, הוא טוען כי האסטרטגייה הזו באמת עובדת. נתונים מדוייקים יותר שסיפקה חברת ההשקעות BESPOKE, מאששים את הטענה הזו ומראים כי ב-12 השנים האחרונות (בין 1999 ל-2011) האסטרטגיה הזו אכן הצליחה ובימים שבין ראש השנה ליום כיפור "השוורים הלכו לישון". נחשו מה? לפי הנתונים היא הצליחה גם השנה והניבה למי שפעל לפיה רווחים נאים.

אם מכרתם מניות בראש השנה ה-17 לספטמבר, נמנעתם מירידה של 1.91% בשוק המניות - תחילת התיקון מטה בשווקים שנמשך עד ה-26 לספטמבר. אם מינפתם את הפוזיציה שלכם, פתחתם פוזיציית שורט והתמדתם באסטרטגיית המסחר הזו במשך 13 השנים האחרונות, סביר להנחי שהצלחתם להשיג תשואות נאות.