אובמה מנע מחברה סינית לפעול מחשש לפגיעה בביטחון

אובמה הורה לחברה שבבעלות סינית להימנע מהקמת חווה של תחנות רוח ליד בסיס של חיל הים האמריקאי ■ מדובר בפעם הראשונה מזה 22 שנה שבה נשיא מונע הקמת עסק משיקולים ביטחוניים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מנע מחברה שבבעלות סינית מלהקים חווה של תחנות רוח ליד בסיס של חיל הים האמריקאי באוריגון בטענה שזה עלול לפגוע בביטחון הלאומי של ארצות הברית. בכך, הפך אובמה לנשיא הראשון מזה 22 שנה שמונע הקמת עסק על בסיס טענה של פגיעה בביטחון הלאומי.

אובמה הורה לחברת Ralls Corp להסיר את כל המבנים והמתקנים שהחברה כבר הקימה באתר המיועד תוך שבועיים, ולהודיע על וויתור על הזכויות שלה בפרוייקט כולו תוך 90 יום. "הפעולה שהנשיא נקט בה מראה את המחויבות של הממשל לשמור על בטחונה הלאומי של ארצות הברית ובמקביל לשמור על מדיניות ההשקעה הפתוחה שדוגל בה", נכתב בהודעה שפרסם אתמול משרד האוצר האמריקאי.

החווה של חברת ראלס הייתה אמורה לקום באמצע איזור שבו חיל הים האמריקאי מקיים תרגילי לחימה שונים שכוללים גם תרגילי לחימה אלקטרונית. בנוסף לכך, האזור מיועד לבדיקת מל"טים שמפותחים בבסיס הסמוך לאזור.

הפעולה של אובמה באה בזמן שהוא נמצא תחת מתקפה מצד המועמד הרפובליקני במרוץ לנשיאות ארצות הברית מיט רומני שהאשים את אובמה בכך שהוא מנהיג מדיניות מתרפסת כלפי סין. במשרד האוצר האמריקאי מדגיש בהודעה שהוא פרסם כי אין לראות בהחלטה של אובמה כהחלטה תקדימית בנוגע להשקעות בארצות הברית מצד חברות סיניות.