מדד מנהלי הרכש בסין ממשיך להצביע על התכווצות

המדד של חודש ספטמבר הצביע על קריאה של 47.9 נקודות, עלייה קלה לעומת אוגוסט ■ הנתונים הרעים בסין באים בתקופה שבה המדינה נערכת לשינוי שלטוני

היקף פעילות המגזר היצרני בסין ממשיך להתכווץ זה החודש ה-11 ברציפות, כך עולה מסקר שנערך על ידי בנק HSBC ומכון Markit. ההתכווצות מוסיפה לחצים על הכלכלה הסינית ומגבירה את הלחץ על הממשל במדינה להשיק תוכנית תמריצים כלכלית שתעזור לכלכלה השנייה בגודלה בעולם להתאושש.

על פי תוצאות הסקר המדד רשם קריאה של 47.9 נקודות בחודש ספטמבר לעומת 47.6 נקודות בחודש אוגוסט, כשההערכה הראשונית למדד שפורסמה ב-20 בספטמבר הצביעה על נתון של 47.8 נקודות. נזכיר רק שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על צמיחה בתחום ואילו קראיה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות.

שלל נתוני המאקרו הרעים שמתפרסמים בתקופה האחרונה בסין באים בתקופה קריטית עבור המדינה, שכן היא נערכת להעברת שלטון לדור חדש של מנהיגים בחודש נובמבר - תהליך שמתרחש פעם בעשור. הממשלה מנסה לאזן בין הצורך לעודד את הצמיחה במדינה ובמקביל למנוע זינוק במחירים.

"על ביג'ין להגביר את תוכניות ההקלה על מנת לתמוך בצמיחה ובתעסוקה", אומר קו הונגבן, הכלכלן הראשי של סין ב-HSBC. "צעדים פיסקלאים צריכים לקחת נתח מרכזי יותר בחודשים הקרובים".