ביקורת על אמזון: מציעה פאזל של משרפות מחנה הריכוז דכאו

בתמונה שעל גבי הפאזל, אותו מציעה החנות המקוונת, נראים שני תנורים באחת משתי המשרפות שנבנו מחוץ לגדר במחנה ■ בכירה במפלגה גרמנית: "זו סטירה אמיתית בפרצופם של ניצולי מחנות ההשמדה"

מסר חינוכי או זילות השואה? גורמים בגרמניה ביקרו בחריפות את אמזון, החנות המקוונת הגדולה בעולם, לאחר שזו הציעה לקהל לקוחותיה בארה"ב תצרף (פאזל) של משרפות במחנה הריכוז דכאו.

"זו סטירה אמיתית בפרצופם של ניצולי מחנות ההשמדה ובני משפחותיהם של הנרצחים", כתבה גרדה האסלפלט, בכירה במפלגת הסוציאל-נוצרים בבוואריה שבגרמניה, במכתב ששלחה לחברת אמזון. הפאזל, הנמכר בארה"ב, אינו זמין לקנייה בחנות של אמזון בגרמניה.

בתמונה שעל גבי הפאזל נראים שני תנורים באחת משתי המשרפות שנבנו מחוץ לגדר במחנה. הפאזל כולל 252 חלקים ונמכר במחיר של 24.99 דולר. בתיאור המוצר נכתב כי הוא מתאים לילדים בני שמונה ומעלה.

"מחנה דכאו הוא מקום שבו אנו זוכרים את מי שסבלו מפשעים שאין לתאר", הוסיפה האסלפלט. "לא ייתכן שלחברת אמזון יהיה אינטרס למכור משחק כזה", כתבה. מחברת אמזון טרם התקבלה תגובה לדיווח.

יותר מ-200 אלף בני אדם נכלאו במחנה הריכוז דכאו ב-12 שנות קיומו, וכ-43 אלף בני אדם נספו בו. באפריל 1945 שוחרר המחנה בידי חיילים אמריקנים.