פאבר: "100% למיתון עולמי; שוקי המניות עשויים לצנוח 20%"

הכלכלן הפסמיסט שהצליח לחזות את הראלי במחיר הזהב, טוען כי כעת המתכת היקרה תתקן מטה ואיתה גם שוק המניות ■ בראיון לרשת "פוקס" הוא אמר: "אני סבור שאנו נכנסים לתקופה של תיקון שבה צפויות לנו אכזבות"

הראלי האחרון בשווקים לא הצליח לשנות את עמדתו של הכלכלן הפסימיסט מארק פאבר, והא עדיין דבק בעמדתו הדובית לפיה קיים סיכוי של 100% למיתון עולמי בטווח הקרוב וכי שוקי המניות בדרכם מטה.

אז מה בכל זאת השתנה? בחודשים האחרונים פאבר טען כי הנכס היחיד שצפוי לזנק הוא הזהב. והוא אכן צדק, הזהב הצליח להשלים ראלי של יותר מ-10%, אולם כעת הכלכלן הנודע משנה את דעתו וטוען כי גם הזהב צפוי לתקן ולסבול מירידות בטווח הקרוב.

בראיון טלוויזיוני לרשת "פוקס" פאבר אמר כי הוא דובי לגבי כל הנכסים בטווח הקרוב וגם לגבי המתכת היקרה. "הזהב זינק מרמה של 1,522 דולר לאונקיה לרמה של 1,700 דולר, כך שאני סבור כי הגיעה שעתו של התיקון", הוא אמר. "אני סבור שאנו נכנסים לתקופה של תיקון שבה צפויות לנו אכזבות שעשויות לגרור את שוק המניות לירידות של כ-20%".

עם זאת, מסתבר שפאבר לא פסימי לגבי הכל ואף מודה כי הוא לא בדיוק "יושב על הגדר". "אני לא 100% במזומן, מהסיבה הפשוטה שאני יכול לטעות, אך בכלליות אני סבור שלמשקיעים עם חשיפה גבוהה לנכסים, למניות או לזהב, כדאי לממש חלק מהרווחים כבר עכשיו".