אספן קונה מרכז לוגיסטי של טימברלנד בהולנד ב-129 מ' ש'

מדובר במרכז לוגיסטי חדיש בשטח של כ-39 אלף מ"ר, שהקמתו הושלמה בחודש מארס האחרון ובחודש יולי נכנסה אליו טימברלנד כשוכרת לטווח ארוך

חברת הנדל"ן אספן גרופ , המנוהלת ע"י אילן גיפמן, רוכשת את המרכז הלוגיסטי של חברת האופנה טימברלנד (Timberland) בהולנד תמורת כ-129 מיליון שקל (כ-25.5 מיליון אירו, כולל הוצאות עיסקה). החברה לא תשלם מס רכישה בשיעור 6% בהולנד מאחר שהנכס מאוכלס תוך חצי שנה מאז הקמתו.

מדובר במרכז לוגיסטי חדיש בשטח של כ-39 אלף מ"ר, שהקמתו הושלמה בחודש מארס האחרון ובחודש יולי נכנסה אליו טימברלנד כשוכרת לטווח ארוך. הסכם השכירות מול טימברלנד הוא לתקופה של 10 שנים, עם שתי אופציות להארכת ההסכם בתקופות של 5 שנים כל אחת. הבניין עצמו ממוקם בפארק לוגיסטי מודרני, השוכן בעיר אלמלו (Almelo), בסמוך לגבול הולנד-גרמניה ולאוטוסטראדות המרכזיות של הולנד.

דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס מסתכמים בכ-11.1 מיליון שקל (כ-2.2 מיליון אירו), ומשקפים תשואה של כ-8.6% על ההשקעה הכוללת בנכס. כמו כן, היות וכ-92% מסכום הרכישה ימומן באשראי, התשואה על ההון העצמי (RETURN ON EQUITY) לפני פירעון קרן ההלוואה הבנקאית בחו"ל, היא מעל ל-40% בשנה. ה-FFO השנתי שמניב הנכס מסתכם בכ-4.5 מיליון שקל (כ-890 אלף אירו).

אספן תממן את הרכישה בעיקר באמצעות הלוואה מבנק בהולנד שיעמיד לרשותה כ-76 מיליון שקל (כ-15 מיליון יורו) לתקופה של 7 שנים בריבית קבועה שתיקבע במועד השלמת העסקה (הצפויה בסוף החודש) ועומדת היום על 4.6%. כמו כן, קיבלה החברה מהמוכר הלוואת "בלון" בסך של כ-17.7 מיליון שקל (כ-3.5 מיליון יורו), הנושאת גם היא ריבית זהה לריבית של הבנק בהולנד, שעומדת כיום על 4.6% לשנה ואשר מרביתה תעמוד לפירעון בתשלום אחד בעוד כ-7 שנים.

בנוסף, קיבלה אספן הלוואת "בלון" נוספת בסך של כ-25 מיליון שקל מגוף מוסדי בישראל. הלוואה זו תעמוד גם כן לפרעון אחד, בעוד כ-7 שנים, והיא תישא ריבית שקלית לא צמודה בשיעור של כ-8.2% לשנה.