חצר הרב פינטו: שפת הביבים של אברי גלעד מעידה על אופיו

(עדכון) - בחצר הרב מגיבים על דברי גלעד מהבוקר, שאמר כי "הרב פינטו נוכל": "אנו מתפלאים שתחנת רדיו ציבורית נותנת ביטוי לביטויים אנטישמיים ודוחים"

"הרב יאשיהו פינטו - אתה נוכל, וכל מי שהולך אתך ומסכן כספי ציבור הוא פתי מאמין לכל דבר" - כך אומר היום (ג') אברי גלעד, בתוכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל בהשתתפות ג'קי לוי.

הרב פינטו, נזכיר, תיווך בין נוחי דנקנר לאדוארדו אלשטיין בעסקת גנדן שנחתמה בשבוע שעבר, שבה יזרים אלשטיין 25 מיליון דולר לגנדן בתמורה ל-10% מהחברה ובהמשך תהיה לו אופציה להגדיל את אחזקותיו בחברה ל-30% תמורת 100 מיליון דולר. הרב פינטו הבטיח לאלשטיין כי כל מי שישקיע בישראל - "יראה את כספו חזרה ואף יוכפל וישולש".

"כל מי שאומר 'רצון השם הוא ככה וככה', תורד כיפתו ותיהפך לבסיס לאגרטל, יגוזז זקנו, והוא יישלח בבעיטה בתחת מחוץ לגבולות העיר", אמר גלעד בשידור. "הרב פינטו הזה, שאני מבין שיש הרבה אנשים שאוכלים מכף-ידו פירורים של לחם דאשתקד, משדך עכשיו בין נוחי דנקנר לבין איזה פראייר ממקסיקו (הטעות במקור - אלשטיין הוא מארגנטינה), ואומר שרצון השם הוא שמי שישקיע בעסקה הזו יקבל פי כמה וכמה. אני אומר: אתה נוכל".

עוד אמר גלעד בתוכנית כי "הרבנים האלה הם טייקונים ואילי-הון שלעצמם, הם קוראים כל אחד באיזשהו דומם אחר, הם מקיימים חצרות ענקיות, יש להם ייחוס אבות מיסטי, וכשמפשפשים במעשיהם תמיד יוצא משם ריח משונה".

בשעות אחר-הצהריים הגיעה תגובה מחצר הרב: "שפת הביבים והסגנון הדוחה של אברי גלעד מעידים בעיקר על אופיו של השדר, אשר מעולם לא תמך בנזקקים ולא בא לעזרת אדם יהודי כלשהו. הרב פינטו מקדיש את כל חייו לעזרה לעשרות אלפי נזקקים. רק בחג האחרון 15 אלף משפחות אכלו את סעודות החג בזכותו.

"הרב לא מתווך בעסקים, הוא נענה לבקשתם של רבים שעמדו לאבד את הפנסיה שלהם ואת מקום עבודתם וקרא לעשירי העולם היהודי לבוא ולסייע לכלכלה הישראלית.

"אנו מתפלאים שתחנת רדיו ציבורית נותנת ביטוי לביטויים אנטישמיים ודוחים שלא זכור לנו תקדים להם בשנים האחרונות. בכוונתנו לפנות לגלי צה"ל, כדי שתבדוק האם בשידוריו האחרונים של אותו אדם הוא תוקף את המדינה, את מנהיגיה, את הכלכלה ואת הנזקקים. בכל אופן אין מקום בתחנה ממלכתית לאלימות דוחה מסוג זה".

הרב יאשיהו פינטו אדוארדו אלשטיין נוחי דנקנר / צילום: אסף סער גלובל
 הרב יאשיהו פינטו אדוארדו אלשטיין נוחי דנקנר / צילום: אסף סער גלובל