S&P מעלות: "נגישות כלל ביטוח להון חדש הינה מוגבלת"

S&P מעלות: "ההתפתחויות באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח החלישו את הגמישות הפיננסית של קבוצת כלל ביטוח ואת הפרופיל הפיננסי שלה"

"ההתפתחויות באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח החלישו את הגמישות הפיננסית של קבוצת כלל ביטוח ואת הפרופיל הפיננסי שלה מכיוון שנגישות כלל להון חדש הינה, כעת, מוגבלת". כך מסבירים כלכלני S&P מעלות אגב הורדת דירוג החוב של החזקות עסקי ביטוח מ-"A" ל-"+BBB" ושל כלל חברה לביטוח מ-"+AA" ל-"AA".

בחברת הדירוג מציינים שלהשלמת מכירת חברת גארד האמריקנית על ידי כלל, והאופן בו תשמש התמורה בגינה, משמעות רבה לגבי יכולת כלל החזקות עסקי ביטוח לעמוד בהתחייבויותיה ב-2013. לא רק זאת, אלא שב-S&P מעלות מציינים שייתכן וחשיפת כלל ביטוח להתארכות תוחלת החיים, כמו גם יתר חברות הביטוח הגדולות במשק, עלולה להוביל להורדת דירוג נוספת לחברה. מכאן שאפשר שאפשר ויהיה שינוי לרעה בדירוג החוב של חברות הביטוח הגדולות האחרות - להן חשיפה גדולה לתחום ביטוחי החיים.

בנוסף, האנליסטים מעריכים שכלל לא תחלק דיבידנדים נוספים במהלך 2013 מעבר לדיבידנד הכרוך ישירות בעסקת מכירת גארד. לפיכך, "אי השלמת העסקה (מכירת גארד, ר.ש.) עשויה להפעיל לחץ שלילי על הדירוגים", כאשר בחברת הדירוג מסמנים לאי.די.בי גבול עליון לתמורה שיוכלו להזרים במעלה קבוצת ההחזקות הגדולה במשק בעקבות מכירת גארד: "אנו עשויים להוריד את דירוג כלל החזקות עסקי ביטוח באם יותר מ-300 מיליון שקל מכספי התמורה יחולקו כדיבידנד לבעלי המניות".

על כל פנים, חברת הדירוג אישררה במקביל את דירוג כלל פיננסים, ברמה של "+BBB", תוך שדירוגי שלוש החברות בקבוצה נותרו ברשימת המעקב עם השלכות שליליות.