ה'פד': הסיבות ל-QE3 - שוק העבודה וה"צוק הפיסקלי"

פרוטוקול פגישת ה'פד' בספטמבר פורסם, ועולה ממנו כי הסיבות להשקת QE3 הן שוק העבודה המדשדש, משבר החוב האירופי, הצמיחה החלשה בסין וה"צוק הפיסקלי"

שוק העבודה המדשדש, משבר החוב האירופי, הצמיחה החלשה בסין וה"צוק הפיסקלי" - אלו הסיבות שהביאו את הפדרל ריזרב להכריז על QE3, כך עולה מפרוטוקול פגישת ה'פד' בספטמבר.

מהפרוטוקול עולה גם כי כמה מהחברים בועידת השוק הפתוח, המכריעה באשר למדיניות המוניטרית, הביעו חוסר בטחון בנוגע למידת ההשפעה שתהיה לתוכנית הרכישות הנוכחית, לעומת התוכניות הקודמות.

עם זאת, מרבית המשתתפים בפגישה חשבו ש"אפשר לעמוד בסיכונים בתכנית, מאחר והועידה יכולה לעשות שינויים ברכישות שלה לפי הצורך, בתגובה להתפתחויות כלכליות או לשינויים בהערכות התועלת והעלויות", כך לשון הפרוטוקול.

בחודש שעבר, נזכיר, הבטיח ה'פד' לרכוש 40 מיליארד דולר של אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בכל חודש, תוך המשך תוכנית ה"אופריישן טוויסט", במסגרתה הוא מוכר אג"ח קצרות טווח ורוכש אג"ח ארוכות טווח, עד לסך של 85 מיליארד דולר בחודש.

מדובר בתוכנית ללא הגבלת זמן או היקף רכישות, אשר שמה למטרה להביא לשיפור משמעותי בשוק העבודה, בו שיעור האבטלה עומד על מעל ל-8% כבר 43 חודשים.

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא הפד בשיקגו, צ'ארלס אוואנס, כי מדיניות ההקלה תימשך עד ששיעור האבטלה בארצות הברית ירד מתחת ל-7%.