שר האוצר הספרדי: "איננו זקוקים לחילוץ"; הקהל פרץ בצחוק

"ספרד אינה זקוקה לחילוץ כלל", אמר לואיס דה גווינדוס בבית הספר לכלכלה של לונדון, וציחקוקים החלו בקהל, עד שאפילו עוזרו לא הצליח לעמוד בפיתוי והחל לגחך

ספרד אינה זקוקה לחילוץ? תלוי את מי שואלים. שר האוצר הספרדי, לואיס דה גווינדוס, נשא אמש דברים בבית הספר לכלכלה של לונדון, והפך לבדיחת השבוע.

"ספרד אינה זקוקה לחילוץ כלל", העיר דה גווינדוס בארשת פנים רצינית, וציחקוקים החלו בקהל, עד שאפילו עוזרו לא הצליח לעמוד בפיתוי והחל לגחך.

שר האוצר לא נתן לחוסר האמונה של הקהל לבלבל אותו ופירט את הדרך בה ארצו תצא מהמצב מחוזקת, תוך עזרה של ה-ECB שירכוש אג"ח בשוק המשני בתמורה לכמה תנאים מספרד.

היום נחשפה תוכניתו של ה-ECB לסיוע לשוק החוב ביבשת. ברגע שמדינה כלשהי תסכים לקבל חבילת חילוץ, ה-ECB יפתח "חלון רכישות" של חודש-חודשיים, כאשר לאחר מכן יפסקו הרכישות לתקופה של הערכה, כאמור. לאחר מכן יוחלט אם הבנק ימשיך ברכישות או יחדול.

עם זאת, ספרד עדיין לא מוכנה לבקש חילוץ. השבוע הכחיש ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, את הדיווחים כי המדינה תבקש בקרוב חילוץ מהמוסדות האירופאים. זאת לאחר דיווח של רויטרס שציטט בכירים באירופה, כי ספרד מוכנה לפנות למוסדות גוש האירו על מנת לקבל חבילת חילוץ.