אמזון רוכשת את מתחם המטה שלה ב-1.16 מיליארד דולר

החברה החליטה לרכוש את מתחום המשרדים שלה בעיר סיאטל שכולל 11 בניינים ■ על פי האנליסטים מדובר בעסקה היקרה ביותר שנעשתה בתחום השנה בארצות הברית

ענקית הקמעונאות האלקטרונית אמזון רכשה את מתחם מטה המשרדים שלה בסיאטל תמורת 1.16 מיליארד דולר, כך עולה מדיווח שהגישה החברה לרשות לניירות ערך בארצות הברית. עם השלמת הרכישה, שעל פי הדיווח של אמזון צפוי להיות ברבעון הנוכחי, תהפוך להיות עסקת מכירת בניין המשרדים היקרה ביותר השנה.

על פי הדיווח, אמזון רכשה את המתחם שכולל 11 בניינים ומשתרע על שטח של 167 אלף מטרים מרובעים מחברת ההשקעות Vulcan Inc השייכת למיליארד פול אלן, אחד המייסדים של מיקרוסופט. אמזון, ששוכרת את המתחם מחברת וולקן, שילמה פקדון של כ-23 מיליון דולר, והסכום אמור לעלות ל-51 מיליון דולר ב-22.10.

חברת וולקן העמידה את המתחם למכירה בחודש אוגוסט והודיעה כי ההכנסות מהמכירה יופנו כלפי השקעה בפרוייקטים נוספים בתחום הנדל"ן באזור. "כשהעמדנו את המתחם למכירה לא חשבנו שדווקא אמזון תהיה הרוכשת", אמר אדה הילי, סגנית נשיא מחלקת הנדל"ן בחברת ההשקעות. "המתחם נבנה ב-6 שלבים, ולכן היינו מוכנים למכור אותו ל-6 רוכשים שונים".

דן פסולו, מנהל בחברת המחקר Real Capital Analytics טוען כי העסקה הזאת הינה עסקת מכירת בניין המשרדים היקרה ביותר השנה בארצות הברית. על פי נתונים של חברת המחקר, בנייני משרדים בעיר סיאטל היו מבין הנכסים האטרקטיבים ביותר עבור המשקיעים השנה.