קולורצ'יפ תקבל הלוואה של 5 מיליון דולר מקרן פלנוס

החברה שמספקת רכיבים לתקשורת אופטית גייסה 20 מיליון דולר מאז שעברה ארגון מחדש ב-2009 ■מומי קרקו מפלנוס: "המעבר למפעל החדש יאפשר לחברה לספק את הביקוש למוצרים"

ספקית הרכיבים לתקשורת אופטית, חברת קולורצ'יפ (ColorChip), עברה בשלוש השנים האחרונות תהליך של Turn Around. במסגרת זו נכנסה החברה לפעילויות חדשות, הקימה מפעל וגייסה כספים ועובדים. כעת, כחלק מהארגון מחדש תקבל החברה הלוואה בהיקף של 5 מיליון דולר מקרן פלנוס, בהמשך לגיוס של כ-20 מיליון דולר שביצעה מאז שנת 2009, בעקבות השינוי בחברה.

קולורצ'יפ הוקמה במקור בשנת 2000 על-ידי שמעון אקהויז (מייסד סינרון ולומניס), משה פרייס ופרופסור שלמה רושין, והתרכזה בפיתוח רכיבי תקשורת שמייעלים את העברת הנתונים על גבי האור בסיבים האופטיים. החברה מייצרת למעשה את הרכיבים, בתהליך דומה לייצור שבבי סיליקון רק על גבי זכוכית, מה שהופך את הפעילות למורכבת בהרבה מאשר פיתוח בלבד, ומה שגם היה ככל הנראה הסיבה לכך שלא הצליחה להתרומם עד לסוף העשור הקודם. בשנת 2009 הגיעה החברה לסוף דרכה הרשמית, בתהליך שכלל חדלות פירעון ופיטורי עשרות עובדים.

הקרנות ג'מיני וורטקס החליטו להמשיך את הפעילות מ-2009. ביוני 2011 נכנס לתפקיד המנכ"ל קובי סגל, והחברה קפצה מאז בהיקפי הפעילות ומספר המועסקים. כיום ישנם בחברה כ-110 עובדים, ומפעל הרכבה ביקנעם אליו עברו העובדים לפני כחצי שנה, מהמפעל הוותיק בקיסריה. מאז החל תהליך השינוי בחברה, גייסה קולורצ'יפ כאמור כ-20 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון היה לפני שנה עם קבלת 12 מיליון דולר מג'מיני, וורטקס ו-BRM.

החברה מתרכזת בשני סוגי רכיבים: טרנסיברים, שמספקים את השידור של התדרים האופטיים, הקליטה וההמרה של האותות האופטיים לאותות החשמליים, שאיתם ניתן לעבוד במערכות המחשוב; וכן רכיבים שמשתלבים במפצלים של הגלים האופטיים לצורך העברת התקשורת המהירה למגוון גדול של משתמשים סופיים.

קו מוצרים חדש

השוק המסורתי אליו פנתה החברה היה הקישור של התקשורת האופטית ללקוח הסופי, תחום שנראה כשוק החם של עולם האופטיקה לקראת אמצע העשור הקודם. גם כיום, בסבב החדש של החברה, זהו השוק העיקרי אליו פונה החברה, אלא שסגל, לשעבר סגן נשיא בוולטייר, הכניס את החברה לקו פעילות חדש - הסיבים האופטיים שמאיצים את העברת המידע בחוות השרתים הגדולות. לדברי סגל, היקפי הפעילות השנה אמורים לשקף צמיחה ליותר מ-10 מיליון דולר מכירות לעומת כמה מיליוני דולרים בשנה שעברה.

הגידול בביצועים של החברה נראה מובן מאליו בעקבות הגידול בביקושים לתקשורת מהירה גם עבור השווקים המתפתחים, בעיקר בסין, בה הרישות בתקשורת מהירה מתבצע בעיקר על סיבים אופטיים, וכן בעקבות הגידול בצריכת הנתונים על גבי התקני התקשורת הניידים. "המעבר למפעל החדש יאפשר לחברה לספק את הביקוש למוצרים שלה ובכך לממש את פוטנציאל הצמיחה הטמון בה ולהזניק את המכירות", משוכנע מומי קרקו, שותף בפלנוס.