גאדג'טים: סוני אקספריה P - יכולות טובות ומחיר לא מופרז

הסמארטפון אקספריה P מבית סוני מובייל עולה בערך 1,000 שקל פחות מדגם ה-S והוא בהחלט מהווה אלטרנטיבה במחיר נוח יותר ■ העיצוב יפה והמסך מתמודד עם השמש

אקספריה P הוא מכשיר הביניים של סוני מובייל, המספק יכולות יחסית גבוהות במחיר לא מופרז.

עיצוב: אקספריה P הוא אחיו הקטן של דגם S שיצא בארץ לא מזמן. המכשירים שומרים על אותו מראה עיצובי, כשבחלקם התחתון רצועה שקופה הכוללת בתוכה כפתורים מאורים. בניגוד לדגם S בו הכפתורים מעל האייקון, כאן לחיצה על האייקון המואר תגרום לפעולה. גוף המכשיר עשוי כולו מיחידת אלומיניום שלמה בצבע כסוף, שנותנת לו מראה אלגנטי.

מסך ובהירות: ה-P מגיע עם מסך בגודל 4 אינץ' וטכנולוגיה בשם המפוצץ WhiteMagic, שמשום מה, לא נמצאת בדגם היקר יותר S. מדובר ביכולת שהופכת את מסך המכשיר לבהיר מאוד כאשר צופים בו באור שמש ישיר, מה שמאפשר לעבוד איתו ללא בעיה, גם כשמסתובבים ברחוב בשעות היום.

ממשק: היה מאכזב לגלות שבעוד שגוגל כבר הכריזה על על אנדרואיד 4.1 (ג'לי בין) ומכשירים חדשים בארץ יוצאים בדרך כלל עם אנדרואיד 4.0.3 (אייס קרים סנדוויץ'), סוני מובייל הוציאה את המכשיר עם גרסה ישנה מאוד 2.3.7 (ג'ינג'רבירד). בייבואן בארץ מציעים שדרוג ללקוחות שקנו את המכשיר בשוק הפרטי, לגרסת אייס קרים סנדוויץ'.

סוני מציעה כאן גישה מהירה לנגן המוזיקה, ישר מעמוד המתנה, באמצעות הזזת השעון לצדדים. ווידג'טים (מיני יישומים) נוחים לאנשי קשר מועדפים, הפעלת הנתב הסלולרי ו-Power Saver. מדובר ביישום שבא לחסוך בסוללה, למשל בשעות מסוימות בלילה, בו המשתמש מגדיר שחיבורי תקשורת מסוימים יפסיקו לעבוד והטלפון יפסיק להסתנכרן עם הרשת.

NFC: סוני שילבה באקספריה P את טכנולוגיית התקשורת לטווח קצר NFC, שתאפשר בעתיד להשתמש בה בתור כרטיס אשראי סלולרי. כרגע, זה טוב לסנכרון בין אביזרים כמו רמקולים או אוזניות שתומכים בה ולמדבקות שהחברה מוכרת, המאפשרות בנגיעה קלה, ביצוע פעולות מוגדרות מראש באופן אוטומטי, למשל, כיבוי ה-WiFi, הדלקת הבלוטות' ונגן המוזיקה שנכנסים לרכב.

מעבד: בדומה לדגם S, גם כאן יש מעבד כפול ליבה, רק שהמהירות של ה-P ירדה מ-1.5 ל-1 ג'יגה הרץ. בסך הכל מהירות התגובה הייתה מוצלחת ולא נתקלנו בבעיות מיוחדות.

בשורה התחתונה: האקספריה P עולה בערך 1,000 שקל פחות מדגם ה-S והוא בהחלט מהווה אלטרנטיבה במחיר נוח יותר עם יכולות מוצלחות.

מחיר: 2,430 שקל בחנות סוני מובייל בקניון איילון בר"ג ובסלקום ב- 2,565 שקל.

ציון: 8.