השקיע באג"ח מגובות משכנתאות וגרף רווחים של 500%

ב"בלומברג" ערכו סקירה מקיפה על דיפאק נרולה, מנהל קרנות גידור שהצליח להעניק למשקיעיו תשואה של כ-34% מתחילת השנה משום שהימר על התאוששות בשוק הדיור האמריקני

דיפאק נרולה (Narula), מנהל קרנות גידור וסוחר לשעבר בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, הרגיש את התחתית ב-2007, כאשר המשקיעים משכו את כספם מקרן הגידור שהוא ניהל והותירו אותו להתמודד עם הפוזיציות שפתח בשוק האג"ח למשכנתאות, כך לפי סקירה שערכו ב"בלומברג" על הסוחר הממולח, במהלכה הוא סיפק מספר תובנות חשובות לגבי שוק ההון והשקעות.

5 שנים מאוחר יותר, נרולה חזר מהאוב וכבש את פסגת קרנות הגידור המצליחות ביותר. חברת Metacapital Management, קרן הגידור שייסד ב-2001 לאחר שפרש ממשרתו כסוחר בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, רשמה תשואות של 34% השנה, כמעט פי 10 מהממוצע בתעשיית קרנות הגידור. אולם, באופן מפתיע, מאז יולי 2008, קרן הגידור של נרולה הצליחה להשיג תשואה מדהימה של 500%.

נרולה ביסס את אסטרטגיית ההשקעות שלו סביב ההנחה כי שוק הדיור בארה"ב צפוי להתאושש וניסה לחזות כיצד הפדרל ריזרב, ממשל אובמה והתעשייה הפיננסית יגיבו למשבר החמור ביותר בשוק הדיור מאז שנות ה-30'.

תמהיל ההשקעות של נרולה כלל בין היתר גם אג"ח מגובות משכנתאות, מניות בעלות סיכון גבוה ואג"ח ממשלתיות. עם התאוששות שוק הדיור, קרן הגידור שלו גרפה רווחים רבים, בייחוד מהאג"ח מגובות המשכנתאות שערכן עלה בשיעור ניכר.

אז מהן ההמלצות שהוא מספק לסוחרים?

1. "אל תלחמו ב'פד'" - נרולה טוען כי אסור להילחם בצעדים שהבנקים המרכזיים נוקטים ואומר כי הבנק המרכזי האירופי צדק כאשר טען שלא כדאי לפתוח פוזיציות שורט על האירו.

2. "חפשו את המגמות" - מנהל קרנות הגידור המוצלח אמר בראיון כי הוא ממליץ למשקיעים להפסיק לחפש נקודות מפנה בשווקים ופשוט לזרום עם המגמה. "כסוחר, תמיד הייתי מהיר בזיהוי המגמה בשווקים, ולפעמים מהיר הרבה יותר מאשר אנשים שביזבזו הרבה זמן בניסיון לענות על השאלה הזו".

3. האמינו בפוזיציות שלכם - נרולה ממליץ לסוחרים להיכנס להשקעות שהם באמת מאמינים בהן "אך תמיד תוודאו שיש לכם את הגמישות לדבוק בהשקעות אלו לטווח ארוך", הוא טוען ומוסיף כי התיזמון הוא הכל ולמרות שהוא היה בפוזיציה הנכונה עוד לפני 10 שנים, הוא סבור כי הוא נכנס אליה מוקדם מדי.