איראן: "מוכנים להתגמש בשיחות הגרעין עם המעצמות"

גלי צה"ל: עיצומי המערב מחלישים את הכלכלה האיראנית, ובמשטר אחמדינג'אד מחפשים פיתרון ■ דובר משרד החוץ של המדינה אמר כי ארצו מוכנה להראות גמישות בשיחות עם המעצמות

הסנקציות מרככות את המשטר האיראני: דובר משרד החוץ של איראן אמר אתמול (שבת) כי ארצו מוכנה להראות גמישות בשיחות עם המעצמות בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. הדובר צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א. כך מדווחים בגלי צה"ל.

הדובר אמר כי טהרן מוכנה להסכים לוויתורים במידה ואלו יפיגו את החשש במדינות המערב מפני מרכיב צבאי בתכנית הגרעין. במקביל אמר אתמול המנהיג הרוחני של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, שארצו תביס את העיצומים ואת "המלחמה הרכה שמנוהלת נגד טהרן".

מדינות האיחוד האירופי החליטו ביום שישי להחריף את העיצומים המוטלים על הבנקים האיראנים. סנקציות נוספות יוטלו במקביל על תחומי המסחר וייבוא הגז מאיראן. שרי האיחוד אמורים לאשר את ההחלטה עם כינוסם בעוד שלושה ימים.

שלשום פורסם כי תפוקת הנפט האיראנית הידרדרה לשפל של 23 שנים. על-פי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בעקבות העיצומים שמטילים באמריקה ובאירופה על טהרן, ירדה התפוקה האיראנית בחודש שעבר לכ-2.5 מיליון חביות ביום. הייצוא, נחלש ל-800,600 חביות.

מזכ"ל סבא"א יוקיה אמאנו אמר בחודש שעבר כי הוא מעוניין להמשיך את הדיאלוג עם איראן בנושא תכנית הגרעין, למרות כישלון הפגישות הקודמות שנעשו בנושא בתחילת השנה. הצהרתו של אמאנו קבעה כי הסוכנות הבינלאומית תמשיך במגעים עם איראן ותנסה להסיר את המכשולים, בדרך להסדר.