"אני לא מופתע מההצלחה של מלאנוקס, מדובר בצוות מצוין"

בריאן וולף, מנהל השקעות באינטל קפיטל, שאחראי על תחום תשתיות המחשוב: "יש היום הזדמנויות בתשתיות המחשוב"

כאשר בריאן וולף הצטרף לקרן ההון סיכון אינטל קפיטל, לפני 15 שנה, המציאות הטכנולוגית והמקצועית הייתה שונה. וולף, שמכהן כמנהל השקעות בקרן שאחראי על תחום תשתיות המחשוב, ריכז אז את ההשקעות של הקרן בתחום הלוהט ביותר דאז - ציוד לתקשורת שמבוססת אינטרנט. היום, כאשר העניין והכסף הגדול מתמקדים ברשתות חברתיות ובצרכנות דיגיטלית, תחום העניין של וולף נראה פחות אטרקטיבי.

וולף, שהשתתף בכנס אינטל קפיטל שנערך בלוס אנגלס, מזכיר כי שיעור ההשקעות של אינטל קפיטל בתחום תשתיות המחשוב לא השתנה. "יש חדשנות קבועה בתחום תשתיות המחשוב הארגוניות", הוא אומר, "החדשנות בתחום המובייל וה-Web מביאה דווקא הרבה מאוד חדשנות גם בתחומים שלי, עם דגש על הטכנולוגיות במרכז הנתונים המתחדשים והביקוש לתקשורת מהירה. יש היום המון הזדמנויות בתחום תשתיות המחשוב בגלל הקשיים שנתקלים בהם. אם נוכל לספק פתרונות, בטוח יהיה לזה תגמול".

אינטל קפיטל משקיעה ב-39 חברות בתחום אותו הוא מרכז, כ-15% מכלל פורטפוליו החברות כרגע, ואיתו בצוות המחשוב הארגוני יש שישה עובדים שמתרכזים בתחומים כגון אבטחה, אחסון, וירטואליזציה, ציוד תקשורת וענן מחשוב. תחת אחריותו פועלת גם קרן Connected Car, שהשיקה אינטל לפני חצי שנה. הקרן, בהיקף 100 מיליון דולר, מעודדת חברות שפועלות בתחום הדיגיטציה של מערכות הבידור והתקשורת ברכבים.

"צוות מצוין"

בין השאר, היה וולף אחד המשקיעים הראשונים במלאנוקס הישראלית, לאחר הקמתה ב-1999. בשנים 2002-2003 איבדו רוב החברות הגדולות - כגון אינטל, IBM ומיקרוסופט - את העניין בתחום, אך היום, אינטל ומלאנוקס שוב ניצבות משני עברי המתרס, לאחר שאינטל רכשה את הפעילות האינפיניבנד המתחרה של QLogic לפני מספר חודשים. וולף לא מופתע מהטיפוס המהיר של מלאנוקס לשווי של כ-4.2 מיליארד דולר בנאסד"ק. "אני לא מופתע מההצלחה של מלאנוקס, כי מדובר בצוות מצוין, שידע לנצל את ההזדמנויות שהיו להם לאורך הדרך", הוא אומר.

אינטל אומנם חזרה להתעניין באינפיניבנד, אך מוקדי העניין של וולף הם בעיקר סביב תשתיות המחשוב מבוססות תוכנה, שהופכות ליכולות האמיתיות של ה-Data Centers, מחשוב ענן ואבטחה למרחב הטכנולוגי הזה. כמו כן, מגלה וולף עניין מיוחד בתחום האחסון, שלדבריו עובר כעת "גל של חדשנות, ויש שם המון הזדמנויות".

אינטל קפיטל הודיעה בכנס על השקעה של 40 מיליון דולר בעשר חברות, כאשר הידועה בהן היא ספקית שירותי אחסון הנתונים בענן - Box. וולף מזכיר את ההשקעה עליה הודיעה החברה ב-Tier 3, שמספקת פלטפורמת פיתוח בענן (PaaS). למרות שבין החברות שעל ההשקעה בהן דיווחה החברה לא הייתה נוכחות ישראלית, בכנס היו לא מעט נציגים ישראלים, בין השאר המצטרפים החדשים לפעילות הקרן בישראל: יאיר שהם ומירב וינריב.