ביצע שורת עבירות מע"מ - ונשלח ל-40 חודשי מאסר בפועל

אברהים ג'ברין, שהורשע בעבירות של אי-פתיחת תיק עוסק מורשה במע"מ בגין עיסוקו בהספקת פועלים ללקוחות שונים, ישלם גם קנס בסך 200,000 שקל

בית המשפט מציב רף ענישה מחמיר בעבירות מס: בית משפט השלום בירושלים גזר לאחרונה 40 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס בסך 200,000 שקל על נישום שהורשע בביצוע שורה של עבירות על חוק מע"מ.

הנאשם, אברהים ג'ברין, הורשע בעבירות של אי-פתיחת תיק עוסק מורשה במע"מ בגין עיסוקו בהספקת פועלים ללקוחות שונים. במקום זאת, פעל תחת שמם של מספר עוסקים מורשים וביצע מגוון של עבירות בשמם.

עוד הורשע ג'ברין בביצוע עבירות של קיזוז חשבוניות ללא מסמך כדין במטרה להתחמק מתשלום מס, הוצאת חשבוניות מס מבלי שהיה זכאי לכך וכן שימוש במירמה ובתחבולה על מנת להתחמק מתשלום מס.

כתוצאה מהעבירות שביצע, אשר נפרסו על פני תקופה של כ-3 שנים, נגרם לקופת המדינה נזק של כ-2.5 מיליון שקל באי-תשלום מס.

השופט ירון מינטקביץ ציין בגזר הדין כי על-פי הפסיקה "בעבירות מסים יש להחמיר עם העבריינים לשם הרתעה, בשל הקלות שבביצוע העבירות והקושי לאתר את מבצעיהן".

עוד צוין כי לנסיבותיו האישיות של העבריין יש משקל נמוך בקביעת העונש.

"מרבית המורשעים בעבירות מס הם בעלי רקע נורמטיבי, בעלי משפחות ועסקים, והנאשם (נשוי, אב לשישה וללא הרשעות קודמות, א' ל"ו) אינו שונה בכך מנאשמים", נכתב בגזר הדין.

החקירה בעניינו של הנאשם התנהלה בידי משרד חקירות מע"מ ירושלים, וכתב האישום הוגש בידי עו"ד ויינשטיין ממחלקת תביעות של משרד מכס ומע"מ ירושלים.

יצוין כי מראשית החקירה, בינואר 2012, הנאשם, תושב שטחים ובעל תעודת זהות ישראלית, שהה במעצר עד תום ההליכים.