מפקד גל"צ פסל שיר של יזהר אשדות: "בז לחיילי צה"ל"

ירון דקל החליט היום לפסול ביצוע בשידור חי של שירו החדש של יזהר אשדות, "עניין של הרגל", המבקר את התנהלות חיילי צה"ל מול הפלסטינים בשטחים

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, החליט היום (א') לפסול ביצוע בשידור חי של שירו החדש של יזהר אשדות, "עניין של הרגל", כיוון שלטענתו השיר "מגנה ובז לחיילי צה"ל".

אשדות התארח היום בתוכנית "ג'אם" עם יואב קוטנר בתחנת הרדיו הצבאית וניגן מספר שירים מאלבומו החדש. דקל, כאמור, החליט למנוע את שידורו של אותו השיר בביצוע לייב, ובתחנה מסרו כי ההחלטה נבעה מכך ש"אין מקום בגלי צה"ל לחגוג באופן מופגן שיר המגנה ובז לחיילי צה"ל ואת אלה שהקריבו חייהם למען ביטחון המדינה".

עוד הוסיפו בתחנה כי "אשדות מוערך מאוד בגלי צה"ל, אך במקרה נקודתי זה אנו מאמינים כי לצד הביטוי האמנותי שניתן לאמנים, גלי צה"ל כתחנה של החיילים ושמשרתים בה חיילים רבים, צריכה להימנע מלחגוג שיר המציג חיילים באור דמוני".

אשדות עצמו הוא יוצא גלי צה"ל, לאחר ששירת בתחנה כעורך מוזיקלי. בתקופת שירותו הצבאי גם הכיר את יאיר ניצני, ומשם נולדה להקת תיסלם המפורסמת.

תוכנו של השיר החדש של אשדות, שנכתב על-ידי בת זוגו אלונה קמחי, מתייחס לפעילות צה"ל בשטחים ומבקר את התנהלות החיילים מול הפלסטינים.

בין מילות השיר: "הם לא איש, לא אישה, הם רק חפץ, רק צל. ללמוד להרוג זה עניין של הרגל" וכן "מדי ב' ושפשפת, תשישות ושגרה. מטמטום עד הרוע, הדרך קצרה".

לא ניתן היה להשיג את תגובת אשדות.

לינק לשיר: http://youtu.be/q-NRrB9pbKs