בחירות 2013: עימות כלכלי חריף בין יחימוביץ לשטייניץ

שר האוצר שטייניץ ויו"ר העבודה יחימוביץ' דנו במדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל בערוץ 2 ■ "המדיניות של שלי תביא למיליון מובטלים", תקף שטייניץ'. "מעמד הביניים נגרס תחת ממשלת נתניהו", טענה יחימוביץ'

שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הגיעו לאולפן "שש עם", לעימות טלוויזיוני שעסק במדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל. "מעמד הביניים נגרס בזמן שקבוצה קטנה נעשתה מאוד עשירה", טענה יחימוביץ'. שטייניץ תקף מנגד: "המדיניות של שלי תביא למיליון מובטלים".

שר האוצר הודה בתחילת דבריו כי מדינת ישראל לא חפה מבעיות כלכליות, אך הדגיש כי ממשלת ישראל ניצבת מול אחד המשברים החמורים בתולדות הכלכלה העולמית. "הקרב בארה"ב ובאירופה הוא סביב צמיחה ותעסוקה ובשני הפרמטרים האלה הממשלה הצליחה", הסביר שטייניץ.

"בזכות הצמיחה ויצירת מקומות העבודה אנחנו מקום ראשון בצמיחה בעולם המערבי", הדגיש שר האוצר. "כדי לעשות את זה צריך לדאוג להשקעות וצמיחה במשק, לא לדבר - לעשות".

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', תהתה כיצד ניכרת הצמיחה וההצלחה הכלכלית של ממשלת ישראל בחייהם של אזרחי מעמד הביניים. "הבעיה המרכזית היא שחצי מהעובדים יוצאים בבוקר לעמל יומם, עובדים קשה ונשארים עניים מאוד", טענה יחימוביץ'. "הפערים בין עוני לאושר הם דבר שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה".

יחימוביץ' דחתה את טענותיו של שר האוצר בדבר הצלחת נתוני התעסוקה וטענה כי מדובר במקומות עבודה שנוצרו באופן טבעי. "לפני שהגעתי לכאן בדקתי את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומצאתי שמדי שנה יוצרו 80 אלף מקומות עבודה באופן טבעי".

שטייניץ קטע בשלב זה את דבריה של יו"ר העבודה והפציר בה שוב ושוב ללמוד את החומר בצורה מקיפה יותר. "בניגוד למה שאמרת, אזרחי ישראל מרגישים בטוחים יותר בעבודה שלהם מאשר בארה"ב ובאירופה, הדבר הוביל לכך שאלפי עולים הגיעו לארץ", טען שר האוצר.

"מה שראש הממשלה נתניהו מתכוון לעשות יום לאחר הבחירות זה להעביר תקציב רע, מר ואכזרי שיפגע באוכולוסיה", ענתה יחימוביץ', "נתניהו ושטייניץ מתכוונים להכביד את העול על אנשים רגילים שעה שהם יאפשרו לטייקונים לעשות תספורות על חשבונם".

"שלי מאוד טובה בלהגיד איך לחלק את הכסף אבל היא לא אומרת איך ליצור את הצמיחה", הטיח בה שטייניץ. "המדיניות של שלי נוסתה כבר ביוון ובספרד וגרמה לאבטלה מקיפה, אם שלי תנהל את הכלכלה יהיו כאן מיליון מובטלים". יחימוביץ' הגיבה בלגלוג לדבריו של שר האוצר: "למה רק מיליון? מיליארד מובטלים".