הבורסה סגרה בעליות: בזק זינקה ב-3.3%, לאומי 2.8%

היום יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר - ממוצע התחזיות צופה עלייה של 0.4% ■ העליות נחלשו בסיום ■ המחזור הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל

הבורסה בת"א נסחרה היום (ב') בעליות שערים, אם כי אלה נחלשו בשעה האחרונה של המסחר במקביל למגמה מעורבת בוול סטריט. בשוק המקומי ממתינים לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שיפורסם אחרי הסגירה. המחזור הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

כאמור, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם היום את מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, כשממוצע התחזיות בשוק ההון צופה עלייה של 0.4%. טווח התחזיות נע בין עלייה של 0.2% בלבד לעלייה של 0.6%.

הפרסום הפעם ירכז עניין לאחר העלייה החדה והמפתיעה שרשם המדד בחודש אוגוסט, וייתן תשובה ברורה יותר לשאלה אם הקפיצה במדד בחודש אוגוסט הייתה חד-פעמית או שמדובר בתחילתה של מגמה. האירוע המרכזי שהשפיע ביתר שאת על האינפלציה בחודש שעבר הוא הכניסה לתוקף של העלאת המע''מ - מ-16% ל-17%. עליית מחירי המזון והדלק צפויה למשוך את המדד מעלה, בעוד סעיף התרבות, הבידור והפנאי, וכן במחירי ההלבשה וההנעלה, צפויים לרדת ולמשוך בכיוון השני.

לפי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", בתקופה אוקטובר 2011-ספטמבר 2012 הגירעון המצטבר בישראל שוב שבר שיא, וטיפס ל-37.5 מיליארד שקל - כ-4.1% מהתמ"ג, יותר מכפול לעומת היעד המקורי שקבע האוצר (2% תמ''ג) ועדיין הרחק מהיעד המעודכן (3% תמ''ג).

הכלכלן הבכיר שלמה מעוז מעריך שהבורסה בישראל תמשיך לעלות כיוון ש"האיום על איראן התפוגג" וכעת השוק המקומי יסגור פערים מול שוקי חו"ל. לדברי מעוז, מתחיל להיסגר הפער שהיה בין העליות שהיו בעולם ובין ישראל ומצב הכלכלה הישראלית הוא טוב. (לסיפור המלא)

עליות חדות בבנקים

פלאזה סנטרס, חברה בת של אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, ‏דוחה השלמת גיוס של 100 מיליון דולר באמצעות אג"ח דולרית. שלב ההזמנות ("בוקינג") היה אמור להסתיים ביום שישי שעבר, אך נדחה ליום רביעי הקרוב. למוסדיים ישראלים שמשתתפים בהנפקה נמסר שמדובר בדחייה "מסיבות טכניות".‏

מניות הבנקים בלטו בעליות חדות. נציין את לאומי , הפועלים ודיסקונט .

אפריקה ישראל נסחרה בתנודתיות גבוהה מאוד. הדיווח המהותי האחרון של החברה בשלהי ספטמבר נגע להתקדמות בפרויקט גדול של החברה ברוסיה - פרויקט טברסקיה. (לסיפור המלא)

מניות פרטנר המשיכה להיסחר על רקע 2 ההודעות הדרמטיות מאתמול: הראשונה היא בדבר מגעים לרכישתה ע"י עיש העסקים חיים סבן, והשנייה היא שינוי ארגוני בחברה שכולל עזיבה של 3 סמנכ"לים בכירים ואיחוד וביטול חטיבות. ההודעות השפיעו גם על מניות סאני וסקיילקס .

לנה שוורץ, אנליסטית במחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, החלה לסקר את קבוצת עזריאלי בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד 100 שקל. בשורה התחתונה סבורים במזרחי כי אחזקה במניית עזריאלי הינה חשיפה טובה לסקטור הנדל"ן בישראל. מ"דובר ביצרנית מזומנים מנכסים מניבים, הפועלת וצומחת תוך מינוף סביר ובעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי".

חברת אי.די.בי.אחזקות דיווחה אתמול לבורסה כי המלווים בהלוואה שמימנה חלקית את רכישת הקרקע של פרויקט הפלאזה בלאס וגאס טוענים כי קיימת הפרה נמשכת של ההסכם עקב אי פירעון יתרת ההלוואה למלווים.

אלביט מערכות המשיכה להיסחר על רקע זכייה בשני חוזים ממדינה במזרח הרחוק לאספקת מערכות ביטחוניות בסכום כולל של כ-50 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לבורסות בעולם][לארביטראז]