ליברפול נשארת בבית, אנפילד יעבור שיפוץ

המועדון החליט לגנוז באופן סופי את התוכנית לבנות אצטדיון חדש בסטאנלי פארק; עלות השיפוץ, במסגרתו תורחב התכולה ל-60,000 מקומות: כ-150 מיליון ליש"ט

ליברפול תודיע היום (ב') באופן רשמי על החלטתה להישאר באצטדיון אנפילד. בכך למעשה תגנוז באופן סופי את הרעיון לבנות אצטדיון חדש בעלות של 350 מיליון ליש"ט בסמוך לסטאנלי פארק.

ג'ון וו. הנרי, הבעלים האמריקני של ליברפול המחזיק בקבוצה דרך חברת פאנווי ספורט גרופ, החליט לקבל את ההצעה של מועצת העיר ליברפול שתסייע לשפץ את האצטדיון המיתולוגי אנפילד. במסגרת התוכנית יורחב אנפילד מ-45,000 ל-60,000 מקומות. התוכנית כוללת שיפוץ של שני יציעים מתוך הארבעה הקיימים באצטדיון - "מיין סטאנד" (בצדי המגרש) ו"אנפילד רואד סטאנד" (מאחורי אחד השערים). יציע "הקופ" המפורסם לא אמור להיכלל בתוכנית השיפוץ. עלות השיפוץ מוערכת ב-150 מיליון ליש"ט, והוא חלק משיפוץ כולל של האזור כולו במסגרתו ייבנה גם מלון חדש בסמוך לאצטדיון.

לא כל הבעיות עדיין הוסרו, בעיקר אלו הקשורות לדיירים המתגוררים בסביבת האצטדיון ודורשים פיצוי כספי עבור פינוי כמה מהבתים בתקופת הבנייה.

התוכנית המקורית של ליברפול היתה לבנות אצטדיון חדש בסטאנלי פארק, עוד בתקופת הבעלות הקודמת של טום היקס וג'ורג' ג'ילט. בהמשך התברר שהעלות של בניית האצטדיון עשויה להגיע לכ-400 מיליון ליש"ט, והמועדון גנז את הרעיון ובמקומו החליט ללכת על אופציית השיפוץ של אנפילד.

ג'ון וו. הנרי כבר אמר במספר הזדמנויות כי ללא אצטדיון גדול יותר, לא תוכל ליברפול להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיה וליישר קו מבחינה כלכלית עם הקבוצות הגדולות באנגליה. אנפילד המיתולוגי נחנך ב-1884. נכון להיום הוא רק האצטדיון השביעי מבחינת התכולה שלו באנגליה. אצטדיון הפרמיירליג הגדול מכולם הוא אולד טראפורד של מנצ'סטר יונייטד, בעל תכולה של 75,800 מקומות.