גאדג'טים: אייפון 5 - לא חדשני, אבל הטוב ביותר בשוק

האייפון 5 הוא עדיין הסמארטפון הטוב ביותר, כאשר הסיבה לכך היא יציבות המכשיר, הנוחות בהפעלה שלו, המסך המצוין והעיצוב, שלא נותן תחושה של פלסטיק זול. מצד שני, אם יש לכם אייפון 4S או 4, אתם ממש לא חייבים ללכת לשדרג

האייפון 5 הוא עדיין הסמארטפון החשוב ביותר היום. אפל הצליחה לשדרג את הטלפון שלה עם יכולות חשובות והכרחיות, אבל בדרך, במקום להיות זו שמובילה את הטרנדים בשוק, יש הרגשה שהחברה האמריקנית נגררה קצת אחרי החברות הדרום קוריאניות.

מסך: השדרוג החשוב ביותר הוא המסך, שמגיע עדיין באותה איכות מצוינת בטכנולוגיית רטינה, אבל גדל ל-4 אינץ' עם 5 שורות אייקונים (במקום 3.5 אינץ' עם 4 שורות אייקונים). המכשיר לא התרחב, אך יש אשליה אופטית שהוא צר יותר. בכל אופן, הוא נוח מאוד לשימוש.

ממשק: האייפון 5 מגיע עם מערכת ההפעלה iOS בגרסה 6, שניתן גם להתקין על אייפונים ישנים יותר. הגרסה מציעה שיפורים רבים - שלושה מהם חיבבנו במיוחד: האחד הוא שירות "נא לא להפריע", שבו המכשיר מסנן שיחות לפי טווח שעות מסוים, פרט לרשימת המועדפים. השני הוא תזכורת לשיחה שלא נענתה בזמן מאוחר יותר או לפי מיקום, והשלישי הוא Passbook: שירות שעדיין לא פועל עם רשתות בארץ, ומאפשר להחזיק תחת אותה אפליקציה את כל כרטיסי המועדון של הסופרמרקטים, כרטיסים לבתי קולנוע, טיסות וכרטיסי תשלום המוטענים מראש לרשתות גדולות. הממשק יפה ונוח, כך שאפשר להזניק את הכרטיס הרלוונטי כאשר מגיעים לבית הקולנוע או לשדה התעופה. חברות כמו לופטהנזה, יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס ואפל סטור, כבר מציעות שימוש באפליקציה הזו.

עיצוב: האייפון 5 מרגיש קל לעומת גרסה 4S, למרות המסך שעבר שדרוג, האייפון קל יותר ודק יותר מקודמו - 112 גרם ו-7.6 מ"מ לעומת 140 גרם ו-9.3 מ"מ. ההבדל מורגש מיד. אפל העבירה את מיקום כניסת האוזניות לחלק התחתון של הטלפון, וזה פחות נוח כשהטלפון נמצא בנרתיק ריצה, שממקם את האייפון על היד. מחבר המכשיר לסינכרון והטעינה שינה את עיצובו, מה שוודאי יגרום לצרכנים להתעצבן על הצורך לשלם 30 דולר, כדי לרכוש מתאם לאביזרים הישנים.

סים: האייפון 5 דורש שימוש בכרטיס מסוג נאנו סים ולא מיקרו סים, כמו בשני הדגמים האחרונים. חלק ממפעילות הסלולר בארץ, כמו סלקום, כבר התחילו לשווקו.

מצלמה: המצלמה נשארה עם חיישן של 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות טובות באור יום. בלילה התמונות היו קצת מגורענות וחיוורות. צילום הווידיאו מגיע ב-1080p, הוא מוצלח וניתן לצלם תמונה תוך כדי צילום סרטון.

אוזניות: האייפון 5 מגיע עם אוזניות בעיצוב חדש בשם EarPods, שאמורות להתאים לטווח רחב יותר של אוזניים. לנו הן היו נוחות והסאונד שלהן בסך הכול היה סביר, אבל היה חסר לו קצת באס והטראבל היה חזק מדי.

סוללה: ההספק הוא רק 1,440 מילי אמפר, כאשר היא נגמרה לנו כבר בשעות אחר צהריים (מבלי להשתמש ב-WiFi או ב-GPS). מדובר בחיסרון הגדול של האייפון 5, שהיה גם בדגמים האחרים.

בשורה התחתונה: האייפון 5 הוא עדיין הסמארטפון הטוב בשוק, כאשר הסיבה לכך היא יציבות המכשיר, הנוחות בהפעלה שלו, המסך המצוין והעיצוב, שלא נותן תחושה של פלסטיק זול. מצד שני, אם יש לכם אייפון 4S או 4, אתם ממש לא חייבים ללכת לשדרג אותו.

מחיר: 4,900 עד 7,000 שקל בחנויות פרטיות. לחברות הסלולר המכשיר יגיע כנראה בדצמבר.

ציון: 9.5.