בן-דב ינסה למכור את אתרי הסלולר של פרטנר

זאת כדי לשכור אותם מחדש ובכך להצטייד במזומנים ■ קבוצת סבן המנהלת מו"מ לרכישת פרטנר מעודכנת במהלך, אותו מוביל גם בנק ההשקעות LAZARD

אילן בן-דב מנסה לגייס מזומנים. ל"גלובס" נודע כי איש העסקים שמחזיק בשליטה בחברת פרטנר באמצעות סקיילקס, מנסה להוביל מהלך התייעלות במסגרתו ימכור את אתרי הסלולר של החברה וישכור אותם שוב מחדש. קבוצת סבן, המנהלת משא-ומתן לרכישת פרטנר, מעודכנת בפרטי המהלך, שמטרתו לאגד את יתר החברות הסלולריות לטובת רשת משותפת, או לאפשר שיתוף אתרים ברמה יותר רחבה.

בנק ההשקעות שהוזכר כמי שמוביל את המהלך הוא בנק ההשקעות לאזארד, אשר עובד עם בן-דב בכל מה שקשור לחיפוש ואיתור משקיעים לפרטנר. על-פי המודל, שכבר קיים בעולם, החברה רוכשת את אתרי הסלולר של המפעיל הסלולרי ומשכירה לו אותם במקביל לטווח ארוך. ברגע שהנכס נמצא בידי חברה מסחרית, יהיה לה קל יותר לגייס חברות סלולריות נוספות להשתמש באותו נכס נדל"ני לטובת שיתוף אתרים. בנוסף, המהלך אף יקל על החברות בהיבט הרגולטורי, היות ששיתוף-הפעולה הוא מול החברה המסחרית בלבד.

המהלך למכירת הסכמי השימוש באתרים מגיע על רקע המשבר הגדול שחווה התעשייה כתוצאה מהתגברות התחרות והצורך בהורדת ההוצאות השוטפות. במדינות רבות בעולם התיר הרגולטור למפעילים הסלולריים לאחד רשתות, והוא אף דוחק בהם לשתף אתרים בשל הצורך לצמצם את מספרם בעקבות דרישות הציבור.

בישראל, לעומת זאת, נוצר מצב אבסורדי לפיו משרד התקשורת מחייב את המפעילים החדשים להקים רשתות סלולריות בכיסוי ארצי מלא. המשמעות היא שגולן טלקום והוט מובייל חייבות להקים, כל אחת, כאלפיים אתרים סלולריים לפחות, על מנת לעמוד בדרישות הרישיון. הדבר גורם לנזק סביבתי רב בשל הכמות האדירה של האנטנות הסלולריות.