הטיפ היומי: חברת נפט-גז שצפויה לזנק בכ-31%

ברשות החברה עתודות נפט וגז טבעי בכמות של כ-1.5 מיליארד חביות, במקביל להפעלת 1,360 תחנות דלק ברחבי ארה"ב ■ סך המכירות למחצית הראשונה של 2013 צפוי לעמוד על 2-3 מיליארד דולר

הס היא חברת אנרגיה הפועלת בשני מישורים: האחד, חיפוש, הפקת והפצת נפט גולמי וגז טבעי ומוצרי אנרגיה נוספים; השני, זיקוק נפט ושיווקו ברחבי העולם. נכון לסוף השנה שעברה, ברשות החברה עתודות נפט וגז טבעי בכמות של כ-1.5 מיליארד חביות, במקביל להפעלת 1,360 תחנות דלק ברחבי ארה"ב, לרבות ניו יורק, ניו ג'רזי, פנסילבניה ופלורידה. הס, אשר הוקמה בשנת 1920, פועלת בין היתר גם ברחבי אירופה ואסיה, ומשרדיה ממוקמים בניו יורק.

בחודש שעבר קיימנו פגישה עם ג'יי ווילסון, סגן נשיא הס, אשר במהלכה הוא הציג בפנינו את תחזיותיה של הנהלת החברה בנוגע לעתידה. בין היתר, הוא הדגיש כי הס נותרה מחויבת לתוכניתה לפשט את פעילותה ככל האפשר. נציין כי במסגרת תוכנית זו הציבה החברה יעדים שונים, וביניהם סך המכירות שלה למחצית הראשונה של 2013, אשר צפוי לעמוד על 2-3 מיליארד דולר.

עוד ציין וילסון, כי בכוונת החברה לפרסם את תקציב ה-Capex (הוצאות הון) לשנת 2013 במהלך חודש דצמבר, והוא צפוי לעמוד על כ-7 מיליארד דולר - נמוך מתקציב ה-Capex של החברה לשנת 2012, שהסתכם ב-8.5 מיליארד דולר. בנוסף, העריך ווילסון כי החל משנת 2014 צפוי פורטפוליו הנכסים של הס לצמוח בכ-5% בשנה.

בהנהלת החברה הדגישו את כוונתם להמשיך בקו פעילות הכולל ניהול יעיל יותר של פורטפוליו הנכסים ושיפור הצמיחה שלו - דבר אשר יסייע בהגדלת האטרקטיביות של הס בהשוואה ליתר מתחרותיה בענף.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית הס "קנייה", ומותירים את מחיר היעד עבורה על 70 דולר. מחיר היעד שלנו מבוסס על מכפיל EV/DACF (שווי תפעולי לתזרים מזומנים מותאם חוב) 4.6 - נמוך מהמכפיל ההיסטורי הממוצע (5.6). מחיר היעד שלנו גבוה בכ-31% ממחיר המניה הנוכחי.