הסנטימנט הכלכלי של גרמניה לאוקטובר הפתיע לטובה

נתוני מאקרו מעודדים פורסמו היום באירופה ■ מדד המחירים לצרכן בגוש האירו נותר כמעט ללא שינוי על 2.6% ■ גם הסנטמנט הכלכלי של גוש האירו עמד בציפיות

נתוני מאקרו מעודדים פורסמו היום באירופה עם פרסום מדד המחירים לצרכן של גוש האירו לחודש ספטמבר והסנטמנט הכלכלי של הגוש וגרמניה לחודש אוקטובר. בעוד שמדד המחירים לצרכן והסנטמנט הכלכלי של גוש האירו עמדו בציפיות, הסנטמנט בגרמניה הפתיעה ורשם עלייה חדה מהתחזיות.

מדד המחירים לצרכן של גוש האירו לחודש ספטמבר עלה ב-2.6% לעומת צפי לעלייה של 2.7% בדומה לעלייה שנרשמה בחודש אוגוסט. גם בבריטניה פורסם מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר שירד ל-2.2% לעומת צפי שהוא ישאר ללא שינוי על 2.5%.

היום גם פורסם הסנטמנט הכלכלי של גוש האירו לחודש אוקטובר שמפורסם על ידי המכון לחקר הכלכלה האירופית בגרמניה. הסנטמנט רשם קריאה של (1.4-) נקודות בחודש אוקטובר לעומת קריאה של (3.8-) נקודות בחודש ספטמבר. בנוסף על כך פרסם המכון את הסנטמנט הכלכלי של גרמניה לאותו חודש והוא הפתיע לטובה. המדד רשם קריאה של (11.5-) נקודות לעומת קריאה של (18.2-) נקודות בחודש ספטמבר כשהצפי היה לקריאה של (14.9-) נקודות.