טלטלה בסיטיגרופ: מנכ"ל ונשיא הבנק התפטרו מתפקידם

מועצת המנהלים של הבנק אישרה את בקשת פנדיט לסיים את תפקידו ■ מי שצפוי להחליפו הינו מייקל קורבאט, מנהל המחלקה האירופית של הבנק ■ לאחר פרישת פנדיט הודיע הנשיא על פרישה

טלטלה בסיטיגרופ : מנכ"ל ונשיא הבנק הודיעו היום במפתיע שהם מסיימים את תפקידם בבנק, כך הודיע הבנק לפני זמן קצר. בעקבות הפרסום המניה של הבנק יורדת במסחר המקדים בוול סטריט. מי שצפוי להחליף את המנכ"ל היוצא ויקרם פנדיט הוא מייקל קורבאט מי שהיה מנהל מחלקת אירופה, אפריקה והמזרח התיכון של סיטיגרופ.

"בהתחשב בהתקדמות שעשינו בשנים האחרונות, הגעתי להחלטה שזה הזמן הנכון ביותר להעביר את המושכות למישהו צעיר יותר", כתב פנדיט בהודעה שפרסם. "הבנק נמצא בעמדה מצויינת להמשיך את הצמיחה שלו, וזאת לאחר שהמותג התרכז שוב ביסודות הבנקאות".

"אנחנו מכבדים את ההחלטה של ויקרם", אמר מייקל אוניל, יו"ר הבנק. "מאז שהוא מונה בתחילת המשבר הכלכלי ועד היום, ויקרם ייצב את הבנק, חיזק את המותג בזירה הבינלאומית, ושינה את התמקדות הבנק". ויקרם מונה לתפקיד בשנת 2007.

נשיא הבנק ג'ון הייבנס הודיע גם הוא על סיום תפקידו בבנק. הייבנס אמר כי הוא תיכנן לצאת לגמלאות לקראת סוף השנה, אך עם הפרישה של פנדיט החליט הייבנס להקדים את הפרישה שלו להיום. בסיטי עדיין לא פירסמו מי יהיה מחליפו של הייבנס.

"מדובר בהפתעה מוחלטת, אף אחד לא ציפה לזה בשום אופן", אמר ג'ים קריימר, מנחה תוכנית Mad Money ברשת CNBC בתגובה למהלך. "הביצועים של כל המחלקות של הבנק היו טובים, אני לא רוצה להגיד לאנשים שיש משהו שגרם להחלטה הזאת, פשוט כלום. ברבעון כמו זה אתה צריך לתת לו העלאה בשכר, הוא היה נתון תחת לחצים כבדים אך הוא עמד בכל התחזיות".

רק אתמול פרסם הבנק את דוחותיו לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי הבנק רשם רווח של 1.06 דולר למנייה לעומת צפי של אנליסטים לרווח של 96 סנט למניה, כשבתקופה המקבילה אשתקד רשם הבנק רווח של 1.23 דולר למנייה. הבנק רשם הכנסות של 19.41 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 20.38 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011 כשהצפי של האנליסטים היה להכנסות של 18.71 מיליארד דולר לפי קונצנזוס האנליסטים של סוכנות הידיעות "רויטרס".