אופנהיימר: אפסייד של כ-40% במניות הבנקים בארה"ב

בבנק ההשקעות יצאו בסקירה מיוחדת לגבי דוחות הבנקים הגדולים בארה"ב, שמרביתם היו את התחזיות ■ ממליצים להיזהר מהבנקים האזוריים בארה"ב ולהתרכז בסיטיגרופ ו-JP מורגן

מרבית בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב דיווחו על תוצאותיהם לרבעון השלישי של 2012, כאשר הם מכים את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות. עקב הדוחות המפתיעים, בבית ההשקעות אופנהיימר יוצאים בסקירה מיוחדת, במרכזה הם טוענים כי מחירי המניות של הבנקים מגלמים בתוכם פוטנציאל לאפסייד של עד כ-40%.

"אם אפשר לסכם בקצרה את תוצאות שלושת הבנקים, אז המילים הנכונות הנן 'הפוך לציפיות המשקיעים', כאשר וולס פארגו , הבנק הסולידי ביותר ובעל שוי השוק המירבי, אכזב ומניותיו איבדו כ-4% בעקבות פרסום הדוחות, ואילו סיטיגרופ , הבנק 'המסוכן' ביותר, הפתיע לטובה עם זינוק של כ-5% ביום הדוחות, וחזר לשיא של תחילת השנה. אז מה קרה בדוחות הבנקים שהפתיע כל כך את המשקיעים?" , נכתב בסקירה.

מבחינת המספרים הגולמיים, כל הבנקים רשמו הפתעה חיובית מול הקונצנזוס, אם כי במידה שונה: בעוד שהרווח הנקי של וולס פארגו עמד על 88 סנט למניה, כלומר עלה בסנט אחד בלבד מעל הקונצנזוס, רווחי JP מורגן וסיטיבנק עקפו את תחזיות האנליסטים באופן משמעותי - JP מורגן הציג רווח של 1.4 דולרים למניה (מעל הקונצנזוס של 1.24 דולרים), ואילו סיטי רשם רווח של 1.6 דולרים למניה, מעל הצפי של 96 סנט למניה ובדומה לתחזית הגבוהה יחסית של אופנהיימר - 1.09 דולרים למניה.

למרות המספרים החיוביים, באופנהיימר מדגישים את נתון ה-NIM בדוחות, כלומר ההפרש ( Net Interest Margin) בין שיעור הריבית שאותו מקבל הבנק על הלוואות או השקעות. בהקשר לכך מציינים בבנק ההשקעות את וולס פארגו, בנק מסחרי טהור שאינו חשוף כמעט לפעילות בשוק ההון, דבר שהטיב עם פעילותו הכוללת בשנתיים האחרונות של החמרת הרגולציה והחלשות בתחומי בנקאות השקעה. באותה מידה, שמר הבנק על רווחיות גבוהה ממתחרותיו, ובכך הציגו מניותיו ביצועי יתר לעומת הענף הפיננסי כולו. ואולם, בפרסום דוחות הרבעון השלישי 2012, רשם WFC ירידה בשיעור ה-NIM מרמת שיא של 3.91% ל-3.66%, על רקע גידול בהוצאות והאטה בקצב הגידול בהלוואות חדשות.

במקרה של JP מורגן, שעקף כאמור את תחזיות הקונצנזוס בפער גדול, ניתן לראות אמנם שיעור ה-NIM נמוך יחסית, כ-2.9%, אך התאוששות בהיקף ההלוואות, וזאת בנוסף לביצועים סבירים של חטיבת בנקאות ההשקעה.

לסיכום, באופנהיימר מחזיקים בהמלצת Outperform על שלושת הבנקים הגדולים, ורואים את עיקר ה-upside במניות סיטיגרופ ו-JP מורגן, עם פוטנציאל עליה למחירי היעד של כ-40%. להערכת אנליסט הבנקים האזוריים של אופנהיימר, קיים סיכון לתחזיות הקונצנזוס של רווחי הבנקים האזוריים ל-2013, ולכן מתבקשת זהירות כלפי מניות הבנקים האזוריים שאינם מפוזרים מספיק.