הפרקליטות הודיעה רשמית לאולמרט: נגיש ערעור על הזיכוי

הפרקליטות תערער הן על זיכוי אולמרט מחלק מהאישומים נגדו והן על גזר הדין המקל ■ ההודעה ניתנה כשברקע פרסומים על כוונת אולמרט להתמודד בבחירות ■ יועצו של אולמרט: "רדיפה אישית ומרושעת; לדור מנסה להציל את יוקרתו האישית"

עכשיו זה סופי: הפרקליטות תערער לבית המשפט העליון הן על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מחלק מהאישומים נגדו, והן על גזר הדין המקל שהוטל עליו - כך הודיע הערב (ג') מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד ג'ואי אש, לסנגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר.

מדובר בהודעה רשמית של הפרקליטות, ואולם היא איננה בגדר הפתעה גדולה, שכן כבר לאחר מתן הכרעת הדין וגזר הדין במשפטם של אולמרט ומזכירתו לשעבר שולה זקן, התברר כי אין מנוס מהגשת ערעור בתיק זה.

בהודעת הפרקליטות הערב נמסר כי "התקבלה החלטה סופית להגיש בעניינו של מר אולמרט ערעור, הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. זאת בהמשך לדברים שהושמעו בידי נציגי הפרקליטות הן ביום גזר הדין והן מאוחר יותר באשר לעובדה שערעור עומד על הפרק, ואין בכך משום הפתעה.

"בפרקליטות עדיין שוקדים על הכנת הערעור, וטרם התקבלו הכרעות סופיות באשר להיקפו של הערעור, כמו גם בשאלה האם לערער על פסק הדין בעניינה של שולה זקן".

משמעות ההודעה היא שבפרקליטות טרם הודיעו, ואפשר שגם טרם החליטו, אם להגיש ערעור רק על זיכויו של אולמרט בפרשת מעטפות הכסף מטלנסקי, או לכלול בערעור גם את הזיכוי בפרשת ראשונטורס.

בכל מקרה, הערעור על גזר הדין יכלול הן ביקורת על קולת העונש לגופה, והן טענה משתמעת שקבלת הערעור על זיכויו של אולמרט בחלק מהאישומים הנוספים, והרשעתו בהם, תחייב ממילא החמרה בעונשו.

"רדיפה אישית"

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה להודעת הפרקליטות כי "אין מאחורי הערעור דבר מלבד רדיפה אישית ומרושעת כנגד מר אולמרט. 3 שופטים מחוזיים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים בחנו משך 4 שנים, אחת לאחת, את כל הראיות בתיק וזיכו את מר אולמרט בפרשת טלנסקי ובעוד 3 פרשיות חמורות שיוחסו לו שלא בצדק -זיכוי מהדהד, תוך שהם מבקרים בחריפות את התנהלות הפרקליטות בעניין".

לדברי יועצו של אולמרט, "במקום להפנים את הביקורת וללמוד את פסק הדין, על מנת שלא יחזור על עצמו לעולם מקרה שבו פרקליט מדינה גורם להדחת ראש ממשלה מכהן בישראל שלא בצדק, מנסה פרקליט מדינה להציל את יוקרתו האישית ולהשיג לעצמו מקצה שיפורים, והכול על חשבון משאבי הציבור ותוך המשך הפגיעה במר אולמרט.

"זו פשוט שערורייה שמערכת עם עוצמה כה חזקה משתמשת בכוחה לרעה ובאופן בלתי הגון, בניגוד לעמדה מפורשת של בית המשפט העליון שפורסמה אך לאחרונה, כדי להמשיך ולפגוע באדם, וזאת לאחר שנים כה רבות שכבר פגעה בו ובמשפחתו לחינם. אולמרט שילם מחיר כבד מנשוא שלא לצורך ונאלץ לעבור מסע ייסורים והכפשות שנמשך שנים רבות.

"הפרקליטות איננה מעל בית המשפט, והיא אמורה לשרת את הציבור בישראל ולא את גחמותיו האישיות של פרקליט המדינה. שלטון החוק פירושו גם כיבוד החלטות בתי המשפט על-ידי הרשויות המוסמכות ולא רק כאשר בית המשפט פוסק לטובתך.

"במדינת חוק ראויה, מצופה היה מן הפרקליטות להרכין ראש בפני בית המשפט ולכבד את החלטותיו, גם כאשר אלה אינן נוחות לה".