מאמינים בספרד: מחיר הביטוח נגד חדלות פרעון צנח ב-9.3%

לאחר שמודי'ס הותירה את דירוג ספרד על כנו, כעת ביטוח לחמש שנים נגד חדלות פרעון של אג"ח ב-10 מיליון דולר, יעלה 292 אלף דולר לשנה, לעומת 322 אלף דולר אתמול

אמון המשקיעים באג"ח הספרדיות גובר. מחיר הביטוח לאג"ח ממשלתיות של ספרד נפל (ד') לרמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2011. זאת, לאחר שמודי'ס הותירה את דירוג האשראי של ספרד על כנו.

כעת ביטוח לחמש שנים נגד חדלות פרעון של אג"ח ב-10 מיליון דולר, יעלה 292 אלף דולר לשנה, לעומת 322 אלף דולר אתמול.

אתמול, כאמור, הותירה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את דירוג האשראי של ספרד על רמה של Baa3, אך הורידה את תחזית הדירוג לשלילי מרמה של יציב. המשקעים התעודדו (יחסית) מההודעה של מודי'ס מכיוון שעל פי ההערכות הסוכנות הייתה אמורה להוריד את דירוג האשראי של המדינה ל"זבל".

התשואות על אגרות החוב של ספרד ל-10 שנים רושמות הבוקר ירידה ועומדות כעת על 5.52%, וזאת לאחר הנפקה מוצלחת אתמול של אגרות חוב לטווח של שנה ושנה וחצי במהלכה שילמה הממשלה ריבית ממוצעת שנמוכה מהנפקה קודמת.

לפני יומיים דיווח עיתון ה"פייננשל טיימס" כי ספרד תבקש סיוע מהמוסדות הבינלאומיים בחודש הבא וזאת עד סיום בדיקת השפעת מתן חבילה שכזו על מדינות אחרות בגוש האירו, בעיקר איטליה. בנוסף, אתמול בכירים בספרד רמזו כי המדינה מתכוונת לפנות לבנק המרכזי האירופי על מנת לקבל קו אשראי של 50 מיליארד אירו כאמצעי זהירות, מה שיכול להוציא לפועל את תוכנית רכישת האג"ח שהבנק הכריז עליה.