חזון אחרית הימים? האו"ם מתח ביקורת חריפה על חיזבאללה

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הגיש למועצת הביטחון של האו"ם וקבע כי פעולותיו של חיזבאללה ובהן שליחת המל"ט לשטח ישראל - מהוות סכנה ליציבות בלבנון ובאזור כולו

מזכ"ל האו"ם באן קי מון מתח אמש ביקורת חריפה על ארגון החיזבאללה והזהיר כי פעולותיו - ובהן שליחת המל"ט לשטח ישראל - מהוות סכנה ליציבות בלבנון ובאזור כולו.

בדוח שהגיש באן למועצת הביטחון של האו"ם הזהיר כי מיליציות חמושות כמו חיזבאללה מהוות איום משמעותי וקרא לארגון להתפרק מנשקו. באן התייחס לתקרית שבה חדר כלי טיס לא מאוייש לתחומי ישראל וכינה אותה "התגרות פזיזה שיכולה הייתה להוביל להסלמה מסוכנת".

באן הדגיש כי החלטה שאימצה מועצת הביטחון בשנת 2004 קובעת כי על הארגונים החמושים בלבנון להתפרק מנשקן. לדבריו, מאז ההחלטה ארגון חיזבאללה רק הגביר את יכולתו הצבאית, שכמעט מתעלה על זו של צבא לבנון. "היכולות הצבאיות המתוחכמות של חיזבאללה שנמצאות מחוץ לשליטת הממשלה בלבנון הן נושא לדאגה רבה", אמר.

עוד הזהיר מזכ"ל האו"ם כי המלחמה בסוריה הביאה גם היא לערעור היציבות בלבנון, עקב קרבות משני צידי הגבול, הברחות נשק, ניסיונות התנקשות וזרם של פליטים. באן הביע דאגה מדיווחים על מעורבותו של ארגון חיזבאללה בלחימה בסוריה.

עם זאת מתח באן ביקורת גם על ישראל ואמר כי השימוש שהיא עושה במטוסי קרב ובכלי טיס לא מאויישים בתחומי לבנון מפר את ריבונותה.