אובמה מרוצה: שיעור האבטלה ברוב מדינות ארה"ב יורד

מנתונים שפרסם משרד העבודה בארה"ב עולה כי בחודש שעבר נרשמה ירידה בשיעור האבטלה ב-41 מדינות ■ ירידה בשיעור האבטלה נרשמה גם במדינות המפתח

חדשות טובות עבור ברק אובמה: משרד העבודה בארצות-הברית פרסם אתמול נתונים שיכולים לעזור לנשיא ברק אובמה במירוץ לבית הלבן. מהנתונים עולה כי בחודש ספטמבר נרשמה ירידה חדה בשיעור האבטלה ברוב המדינות בארצות-הברית, כולל מדינות שמוגדרות כ"מדינות מפתח".

על-פי הנתונים ב-41 מדינות בארצות-הברית נרשמה ירידה בשיעור האבטלה בעוד שרק ב-6 מדינות נרשמה עלייה בשיעור האבטלה ו-3 מדינות נותרו מספר הבלתי מועסקים ללא שינוי. מדובר בשיני מגמה לעומת חודש אוגוסט אז דווח על עלייה בשיעור האבטלה ב-26 מדינות ברחבי ארצות-הברית.

מדינת נבאדה עדיין נמצאת בראש רשימת המדינות עם שיעור האבטלה הגבוהה ביותר שעומד על 11.8%, במקום השני נמצאת רוד איילנד עם 10.5% ומי שנועל את השלישייה הפותחת הינה מדינת קליפורניה עם שיעור אבטלה של 10.2%. למרות המספרים הגבוהים, מדובר בירידה לעומת החודש הקודם. אם תהיתם, אגב, מי המדינה בעלת שיעור האבטלה בארצות-הברית אז מדובר במדינת צפון דקוטה עם שיעור אבטלה של 3%.

אך למרות הנתונים הטובים הדוח של משרד העבודה מצביע על כך שהדרך עוד ארוכה בנוגע לטיפול בבעיית האבטלה בטווח הארוך. במישיגן, אחת ממדינות המפתח בבחירות, נרשמה ירידה של 13 אלף במספר המשרות הקיימות, בעוד שבאוהיו, גם היא מדינת מפתח, נרשמה ירידה של 12.8 אלף משרות בחודש ספטמבר.