צפו: כך טסה צסק"א מוסקבה למשחקיה ביורוליג

דברים שאפשר לעשות עם תקציב של 40 מ' אירו: הקבוצה הרוסית השתדרגה למטוס פרטי, בואינג 737 חדיש, המותאם לנתונים הפיזיים של השחקנים, כנהוג ב-NBA

קבוצת הכדורסל צסק"א מוסקבה ממשיכה להיות אחת הקבוצות המפנקות ביותר באירופה, מעבר למשכורות השמנות שהיא משלמת לכוכבים. הצעד האחרון עליו חתום המועדון הרוסי הוא מטוס פרטי צמוד, בואינג 737, הממותג כולו בצבעי המועדון ומותאם באופן מלא לנתונים הפיזיים של השחקנים. בכך מחקה צסק"א את קבוצות ה-NBA, שכל אחת מהן מתהדרת במטוס פרטי במהלך העונה העמוסה.

צפו: מטוס הביזנס של צסק"א מוסקבה

כדי להתאימו לקבוצת הכדורסל, הוקטנה תכולת המושבים מ-120 ל-57. המטוס כולו הפך ל"מטוס ביזנס", כאשר לכל השחקנים יש טלפונים לווייניים צמודים ואינטרנט אלחוטי. המטוס צבוע בפנים ובחוץ בצבעי המועדון, ולמעשה משמש אך ורק את הקבוצה במסעותיה באירופה.

הסיבה העיקרית היא הטיסות הרבות של הקבוצה הרוסית, שמשחקת בשלוש מסגרות במקביל - יורוליג, ליגת ה-VTB, והליגה הרוסית. יש לציין כי לרוב גם במשחקיה ברוסיה נאלצת צסק"א לטוס, בשל גודלה של המדינה. כוכבה האמריקאי סוני ווימס, אמר על המטוס: "זה מאוד נחמד, ממש כמו ב-NBA".

צסק"א מעמידה העונה את התקציב הגבוה ביותר בין קבוצות היורוליג, כ-40 מיליון אירו על פי הערכות. ב-7 העונות האחרונות היא הופיעה 5 פעמים בגמר היורוליג מתוכן זכתה פעמיים (2006, 2008).