קרוב ל-50% מהמערכות הסולאריות בישראל - של סאנטק

חברת סאנטק סיפקה מאז הקמתה בשנת 2001, כ-25 מיליון פאנלים סולארים בהספק כולל של 7 גיגה-וואט ל-1,000 לקוחות ב-80 מדינות ברחבי העולם

יצרנית הפאנלים הסולארים הגדולה בעולם, חברת "Suntech" מסין, הודיעה היום על סך התקנות כולל בישראל, של 100 מגה וואט של מערכות סולאריות מתוצרתה. בכך אוחזת חברת סאנטק בקרוב ל-50% מכלל המערכות הסולאריות בישראל, שמסתכם ב-220 מגה- וואט. חברת סאנטק השיגה יעד זה בתום פעילות בת ארבע שנים בלבד בישראל. הפאנלים הסולריים של סאנטק מרכיבים את השדה הסולרי הגדול ביותר בישראל, החווה הסולארית בקיבוץ קטורה שבנגב, שהספקו 4.95 מגה-וואט. לוחות סאנטק, שיעילותם גבוהה ביותר, מסוגלים להתמודד עם האתגרים שמציב הנגב, איזור המדבר בישראל ולהגיע לביצועים מצוינים.

חברת סאנטק סיפקה מאז הקמתה בשנת 2001, כ-25 מיליון פאנלים סולארים בהספק כולל של 7 גיגה-וואט ל-1,000 לקוחות ב-80 מדינות ברחבי העולם. הפאנלים הסולריים של סאנטק המותקנים ברחבי העולם, מספקים יחדיו כ-9 טרה-וואט-שעה של חשמל ירוק ונקי בשנה. מספר זה הינו יותר גדול לדוגמא מכלל צריכת החשמל במדינות כגון קוסטה ריקה או פרגוואי, וזאת על פי נתוני ספר הנתונים העולמי של ארגון ה-CIA.

לסאנטק משרדים אזוריים בסין, ארה"ב ושוויץ והיא עוסקת במחקר ופיתוח של חידושים בתחום הסולארי, שהינו מקור האנרגיה הנקי והשופע ביותר שקיים כיום בטבע.

אנרפוינט ישראל היא המפיצה הגדולה ביותר של המערכות הסולריות של סאנטק בארץ. לדברי דני דנן, מנכ"ל אנרפוינט ישראל: "אין זה מפתיע שנתח השוק של סאנטק הוא הגדול ביותר בקרב ספקי הלוחות הסולריים הפועלים בישראל. הטכנולוגיה הסולרית החדשנית של סאנטק היא אידיאלית לאקלים החם של ישראל, ומתאימה לצרכי הלקוחות המקומיים".

לדברי רון שן, סגן נשיא של סאנטק באיזור אסיה פסיפיק, במזרח התיכון ובאפריקה: "אנו גאים בכך שהגענו לאבן דרך של הזאת בישראל. סאנטק מחויבת לפיתוח התחום הסולארי בישראל מאז תחילת פעילותנו פה בשנת 2008, ולראיה לכך, בשנה האחרונה פתחנו משרד בתל אביב על מנת לתמוך טוב יותר בלקוחות שלנו בישראל. בשל היותה מדינת שטופת שמש ועקב הדרישה הגוברת לחשמל נקי, ישראל הינה שוק צומח בכל הנוגע לתחום הסולרי, ותמשיך להיות כזאת".