מל"ט צה"לי מתקדם התרסק במהלך טיסה מבצעית בצפון

מטוס ללא טייס של צה"ל התרסק אתמול בפעילות מבצעית בצפון הארץ ■ כלי הטיס, שהתרסק כשלושה שבועות לאחר חדירת המל"ט האיראני לשטח ישראל, הוא מהמשוכללים ביותר של צה"ל

המל"ט שהתרסק: מל"ט צה"לי מסוג מתקדם ביותר נפל והתרסק במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ. המקרה התרחש כשלושה שבועות לאחר שמל"ט איראני ששלח חיזבאללה חדר לתחומי ישראל והופל ע"י חיל האוויר. כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

המטוס הלא מאויש, מהמשוכללים ביותר של צה"ל, שנפל במהלך הפעילות הינו מדגם מתקדם השונה ממל"טים אחרים - קטנים יותר ומשוכללים פחות, שצה"ל עושה בהם שימוש ושנופלים מעת לעת.

התרסקות המל"ט אתמול התרחשה כשלושה שבועות לאחר שמל"ט מתוצרת איראן ששלח ארגון חיזבאללה וצויד בטכנולוגיה מתקדמת, חג מעל שמי ישראל במטרה לתעד בסיסים של צה"ל ואת ההיערכות הצבאית לתרגיל העורף שנעשה בשיתוף עם ארה"ב. על פי ההערכות, עשה המל"ט האיראני את דרכו לאזור הכור בדימונה, אך הוא יורט ע"י חיל האוויר במרחק קילומטרים ממנו.

זו אינה הפעם הראשונה בה מל"ט של צה"ל נופל או מתרסק. בשבוע שעבר נפל מזל"ט צה"לי קטן מסוג "רוכב שמיים" באזור שכם. בתחילת השנה התרסק ליד גדרה מל"ט גדול מימדים מסוג "איתן" שנועד לשאת מטעני ריגול שונים כמו מכ"מים ומצלמות. גורמים זרים ייחסו לו גם יכולת לשאת טילים לצורך "מתקפות ארוכות טווח". מל"ט מסוג זה הגדיל באופן ניכר את היכולת של חיל האוויר לפעול בפרקי זמן ארוכים ובטווחים רחוקים, גם במדינות כמו אירן.