המבקר: ארץ ישראל שלנו, מפד"ל ובל"ד נקנסו בעשרות אלפי שקלים

‎"‎ארץ ישראל שלנו" של ח"כ מיכאל בן-ארי נקנסה ע"י מבקר המדינה ב-40 אלף שקל, המפד"ל נקנסה ב-80 אלף שקל, ובל"ד תחויב להחזיר 80 אלף שקל‏

‎‎המפד"ל, בל"ד ו"ארץ ישראל שלנו" נקנסו על-ידי מבקר המדינה יוסף שפירא: דוח מבקר המדינה מצא כי 3 הסיעות לא ניהלו את חשבונותיהן לפי הנחיות מבקר המדינה ובניגוד לחוק מימון מפלגות והורה לשלול מהן כסף בסכומים של 40-80 אלף שקל. המבקר קבע כי הדוחות של 3 הסיעות אינם חיוביים.

‏על-פי הדוח, סיעת המפד"ל לא רשמה במערכת החשבונות את מלוא הוצאותיה, ולפיכך מערכת חשבונותיה לא שיקפה את כל פעולותיה הכספיות. בביקורת נמצא כי הסיעה כללה בחשבונותיה הוצאות נוספות בגין הבחירות המוניציפליות שנערכו בנובמבר 2008 בסך של 400,548 שקל ובגין הבחירות לכנסת ה-18 בסך של 457,218 שקל.

לאחר הביקורת התברר כי סכומן אינו מדויק, כך שמערכת החשבונות של הסיעה לא הייתה שלמה ולא שיקפה נכונה את מלוא הוצאותיה של הסיעה בגין הבחירות לרשויות המקומיות והבחירות לכנסת ה-18.

‏עוד התגלה כי הסיעה לא סגרה במועד את חשבונות הבנקים ששימשו אותה במערכות הבחירות לרשויות המקומיות ולכנסת; לא העבירה את חשבונות הזכאים והחייבים שבמערכות החשבונות של מערכות הבחירות והמשיכה לבצע בהן רישומים; הסיעה רשמה בחשבונותיה השוטפים את יתרות הזכות שמקורן במערכות הבחירות בסכום כולל אחד, ולא היה לה מידע על הרכבן; הסיעה לא שמרה אסמכתאות לחלק מההוצאות שהוציאה בתקופות הבחירות. מבקר המדינה החליט לשלול מהמפד"ל 80 אלף שקל.

‏בל"ד רשמה בתקופה השוטפת פעולות כספיות שמקורן במערכות בחירות, ולא אפשר היה לקבוע בדרכי ביקורת מקובלות כי הרישומים בגינן היו שלמים ומהימנים. הסיעה נקנסה ב-80 אלף שקל.

‏סיעת ארץ ישראל שלנו (המהווה חלק מהאיחוד הלאומי) לא כללה בחשבונותיה את מלוא הוצאותיה, לא הקפידה על שמירת תיעוד ואסמכתאות בגין פרסומים כנדרש, לא ניהלה תיק כנסים ונקנסה ב-40 אלף שקל.

עוד נמצא כי בל"ד והמפד"ל לא העבירו בתום שנה מיום הבחירות את חשבונות החייבים והזכאים בגין מערכות הבחירות לרשויות המקומיות ולכנסת למערכת החשבונות השוטפת שלהן, ולא סגרו את חשבונות הבנק שיוחדו למערכות הבחירות האלה.