אפילו לא מספר 2 של הקפטן?

יעקב פרי, מה הקריטריון למעמד ביניים? מיליון, 20 מיליון? איך אפשר לדעת?

עכשיו, כשאני רואה את הסבל שעובר על יעקב פרי, אני מבין הרבה יותר טוב את המשפט "מרבה נכסים מרבה דאגה". שוו בנפשכם: אם פרי היה פחות עשיר, כמה יותר מאושר הוא היה. אף אחד לא היה יכול לומר מילה על התייצבותו לשירות מעמד הביניים. הוא היה יכול להפליג אל הכנסת ללא משאות מיותרים על גבו. אבל מה לעשות, לפרי יש נכסים, ולכן יש לו גם בעיות. החיים, אנחנו יודעים, יכולים להיות לפעמים מאוד אכזריים.

הקפטן הבחין סוף סוף שיש בעיה

אפילו המנהיג של פרי, הקפטן שלו כהגדרתו, הבחין כנראה שיש בעיה, והודיע שפרי לא יהיה מספר 2 שלו. לא נעים כשהקפטן שלך, ראש הנבחרת המצוינת יאיר לפיד, מודיע כבר בשלב מוקדם זה שאינו רואה בך, ראש השב"כ וסלקום ובנקים - מועמד למספר 2. הוא, שלא עשה בחייו עשירית ממך, אינו רואה בך, הלוחם והבנקאי, מועמד ראוי למספר 2 שלו! ואולי הקפטן מייעד לך, פרי, את מספר אחת? אולי לזה הוא התכוון?

הלוט שעדיין לא הורם

איך שלא מסתכלים על זה, ריבוי הכסף והנכסים לא היטיב את דרכו של פרי לפוליטיקה. עכשיו הוא מנסה להשתחרר קצת (לא באמת, רק מבחינה תדמיתית, כמובן) מעול נכסיו: "המספרים לגבי דמיוניים, אני קרוב למעמד הביניים". "המספרים" שפרי מדבר עליהם הם אלה שפורסמו בימים האחרונים: 100 מיליון שקלים מעיסוקיו השונים בחברות ובבנקים ועוד כמה מיליונים שנאגרו מן הגורן ומן היקב.

האמנם המספרים דמיוניים? פרי אומר שניווכח בכך כשהוא ירים את הלוט מעל נכסיו. האם ירים? בהתחלה אמר שהוא מוכן לכך בכל עת. אחר כך הוסיף בכל עת "שיידרש לכך". ואחר כך "בכל עת שגם האחרים יעשו זאת". מי שמאמין שזה יקרה אי פעם, שיקום.

אבל יש שאלה נוספת: איך אתה קובע שאתה קרוב למעמד הביניים? על פי איזה קריטריון? כי הקריטריונים המקובלים מאוד לא ברורים, בוודאי לא מדויקים. אז אם מדברים על קירבה, צריך לומר קירבה למה.

רק לפיד התעלף

בקיצורו של דבר, אני מבין היטב את כעסך על העיסוק בכספך, זה באמת לא נעים, אבל אתה רכשת לעצמך תדמית של אדם נבון, מה חשבת לעצמך? שסוגיית כספיך ונכסיך לא תעלה בסיטואציה של ייצוג מעמד הביניים? או שמא האמנת שכולם יתעלפו מכך שראש השב"כ, הסלולרי והבנקים נאות להירתם ל"שירות הציבור"? ואולי חשבת שתזכה להכרת ערך על שאתה מוותר על עוד מיליונים כדי לייצג את נטולי המיליונים? מילא שהקפטן שלך לא חשב על כך - אבל אתה?!

אולי ח"כ ב-60%?

הנה הצעה שאולי תפתור את הבעיה: למה שפרי לא יהיה נציג מעמד הביניים במשרה חלקית? 60% למשל, כמו בבנק המזרחי?