יס פלאנט מול סינמה סיטי: איפה הכי מפנק לצפות בסרט?

יס פלאנט וסינמה סיטי מציעות אולמות משוכללים, מתחמי VIP וכסאות נוחים ■ "גלובס" קפץ לסרט בקומפלקסים בראשל"צ, גלילות ור"ג - וחזר עם מסקנות

כדי לראות סרט חדש ב-HD לא חייבים ללכת לקולנוע, להזמין כרטיס באינטרנט עם עמלה מופרזת, לשלם על פופקורן ושתייה כמה עשרות שקלים ואז לשבת מאחורי ילדים רועשים. הטלוויזיות כיום מציעות איכויות גבוהות וגדלים עצומים, ובשילוב מערכת סאונד מוצלחת, החוויה יכולה להיות טובה יותר מבקולנוע. לכן, בתי הקולנוע מנסים כל הזמן לשפר את הנוחות ואת החוויה באמצעות כיסאות נוחים יותר, אולמות VIP, שדרוג היכולות הטכנולוגיות ושכלולים שאי-אפשר להביא עדיין הביתה.

על הנישה הזאת מתחרות בארץ שתי רשתות קומפלקס בתי קולנוע מובילות: סינמה סיטי ויס פלאנט. "גלובס" בדק את הקומפלקסים של שתיהן בראשון-לציון, ברמת-גן ובגלילות.

המסקנות לא מפתיעות: ככל שהאולם חדש יותר, כך יש לו יותר מה להציע לחובבי החידושים ולמקפידים על איכות תמונה גבוהה וסאונד מוצלח. לכן יש יתרון לקומפלקס של יס פלאנט בראשון-לציון, שנפתח בקיץ האחרון ומציע אולם IMAX ואולם עם 4 ממדים (הרחבה בהמשך).

מתחם יס פלאנט ברמת-גן מספק אמנם כיסאות נוחים ומיקום נגיש, אך לא מציע החידושים האחרונים, והסרט לא תמיד מוקרן בהקרנה דיגיטלית. קרה אפילו שהסרט לא הוקרן על כל המסך.

בסינמה סיטי מציעים פחות חידושים, וגם שם לא כל ההקרנות דיגיטליות. המחירים בשתי הרשתות יחסית דומים.

כסאות

מלבד איכות צפייה טובה, אחד הדברים החשובים הוא מושבים נוחים ואולמות מרווחים. אולמות שמחייבים את הצופה לקום או להתכווץ כשמישהו מבקש לעבור הם מטרד לא קטן, ואולמות שלא בנויים בצורה נכונה (קוליסאום) פוגמים בהנאה, בעיקר של אנשים גבוהים.

כל האולמות שאנחנו בדקנו ב-4 המתחמים היו בנויים בצורה נכונה. יס פלאנט: בראשון-לציון מבטיחים שמרחב הרגליים הוא 1.35 מטר, וברמת-גן - 1.20 מטר. בסינמה סיטי - 1.20 מטר.

VIP

מתחמי ה-VIP בשתי החברות כוללים כורסאות גדולות ונוחות שמאפשרות להתרווח, וגם המחיר דומה: כ-130 שקל לכרטיס.

בעוד שבסינמה סיטי מדובר לעתים בשורות בודדות בתוך האולם הרגיל, ביס פלאנט מדובר באולמות נפרדים.

יס פלאנט: במתחם בראשון-לציון יש 4 אולמות VIP בקומה השנייה המעוצבת כטרקלין פרטי עם אזורי ישיבה וספות. בין המאכלים המוגשים שם - לחמים, מנות חלביות חמות, קינוחים מתוקים, לצד פופקורן, נאצ'וס, שתייה קרה וחמה, קאווה, אייס קפה וגלידות. ברמת-גן אין אולם מסוג זה.

סינמה סיטי: אולם ה-VIP הראשון המוכר בארץ נפתח בסינמה סיטי בגלילות בעת הקמתו של המתחם. בהתחלה היה מדובר ברעיון מיוחד, שעלה 100 שקל והציע מבחר חטיפים לנשנוש, גלידות, עוגות בירות, כורסאות נוחות ובעיקר שירות אקסלוסיבי שנמצא בקומה השנייה בקומפלקס בגלילות. בהמשך סינמה סיטי גילתה כי הישראלים מוכנים לשלם הרבה בשביל כסאות גדולים יותר, אוכל והפרדה משאר האנשים באולם. מחיר הכרטיס היום בסינמה סיטי עומד על 130 שקל, כאשר החברה שיכללה את הרעיון ל-3 אולמות בגלילות ו-5 אולמות בראשון-לציון. החברה מציעה מזנון חופשי עם שתייה קרה וחמה, אלכוהול, גלידות, פופקורן, עוגות, פשטידות, ירקות, גבינות ולחם.

חניה

כל הקומפלקסים מציעים חניה חינם, אבל כדאי לשים לב שיס פלאנט ברמת-גן וסינמה סיטי בראשון-לציון הם מרכזי קניות, שמביאים גם מבקרים שלא באים בהכרח לסרט, בעוד שבסינמה סיטי גלילות וביס פלאנט רמת-גן, מדובר באנשים שהגיעו ברוב המקרים במיוחד לקולנוע.

יס פלאנט: כ-2,000 מקומות חניה בראשון-לציון ו-2,000 ברמת-גן.

סינמה סיטי: בגלילות 3,500 מקומות חניה ובראשון-לציון 3,000.

אינטרנט

הזמנה מראש באינטרנט אפשרית אצל שתי המתחרות, המציעות אתרים נוחים, עם אפשרות לצפייה בקדימונים לפני ההזמנה, פרטים על הסרט ואפשרות לבחירת המקומות.

את הפופולריות של ההזמנות באתר מנצלים בתי הקולנוע, שהבינו שיש כאן פוטנציאל לרווח כפול: גם צמצום מספר העובדים בקופות וגם גביית עמלה, מה שמייקר משמעותית את מחיר הבילוי כאשר מזמינים מספר כרטיסים.

יס פלאנט: 4 שקל לכרטיס.

סינמה סיטי: 3.90 שקל לכרטיס.

אפליקציה

הזמנת כרטיסים באינטרנט במחשב היא תהליך נוח, אבל רבים יעדיפו להשתמש בסמארטפון. שני הקומפלקסים מציעים אפליקציות ייעודיות.

יס פלאנט: האפליקציה לאייפון ולאנדרואיד מאפשרת הזמנה וקבלת כרטיס אלקטרוני באמצעות ברקוד, מה שמבטל את הצורך בהדפסה בבית או בקיוסקים האלקטרוניים בקולנוע. הכרטיס הסלולרי כולל את פרטי המושב והאולם, והסדרן סורק את הטלפון בכניסה.
סינמה סיטי: האפליקציה לאנדרואיד בלבד. היא מאפשרת להציג את הסרטים החדשים לפי ז'אנר מבוקש: מתח-פעולה, קומדיה-רומנטי ודרמה-איכות. הכרטיס מוצג כברקוד גם כאן.

אולמות

סינמה סיטי: בראשון-לציון נמצאים 25 אולמות, ובגלילות כרגע 23 אולמות. בקרוב ייפתחו שם 9 אולמות נוספים, הנבנים על גג הקומפלקס. ביניהם יהיה גם אולם ענק של 1,000 מקומות ישיבה, שישמש גם כתיאטרון. לשם השוואה - האולם הכי גדול היום בסניף בראשון-לציון מכיל 600 מקומות, ובגלילות 400.

יס פלאנט: ברמת-גן אפשר למצוא 15 אולמות, כאשר האולם הכי גדול מכיל 394 מקומות. בראשון-לציון יש 26 אולמות, ובאולם הגדול 400 מקומות.

אולמות מיוחדים

יס פלאנט: בראשון-לציון יש אולם 4DX המשלב את הממד הרביעי בצפייה. הרעיון הוא שמעבר לתלת-הממד, ניתן להרגיש את המתרחש בסרט בצורה מוחשית: הכיסאות זזים וקופצים, מים מותזים וריחות שונים, זרמי אוויר, בועות וערפל משולבים לאורך הסרט. החווייה שונה מצפייה בסרט רגיל, ומתאימה לסרטי פעולה ופחות למי שמחפש צפייה רגועה בסרט. המחיר לא נמוך - 65 שקל להקרנה תלת-ממדית ו-55 שקל להקרנה דו-ממדית.

במתחם בראשון-לציון יש גם אולם בתקן IMAX בהקרנה דיגיטלית (לא בהקרנה בפילם כמו באילת), המאפשר הקרנה על מסך ענק, ברזולוציה גבוהה וסאונד שעומד בתקנים המחמירים של IMAX. מדובר בחוויה הרבה יותר טובה מאולם קולנוע רגיל, שנבנה כך שהמסך יהיה קרוב יותר לצופה, והמושבים ימוקמו בצורה תלולה יותר. למרות גודלו של ה-IMAX בראשון-לציון, הוא עדיין לא מגיע לרמה של אולמות מקבילים שראינו במדינות אחרות בעולם. מחירו של סרט תלת-ממד ב-IMAX הוא 55 שקל, וסרט בהקרנה דו-ממדית עולה 45 שקל. ביס פלאנט ברמת-גן אין אולמות כאלה.

סינמה סיטי: במתחם בראשון-לציון יש אולם זכוכית, שהשקתו נדחתה ביותר משנה וחצי. מתחת למושבים נפרס מסך נפרד, שתחילתו בקצהו של המסך הראשי והוא נמשך מתחת למושבים. המסך התחתון מופעל לסירוגין במהלך הסרט בהתאם לאפקטים המיוחדים. כרגע לא מוצגים בו סרטי בלוקבסטר, ומדובר רק בסרטי מדע על ים וחלל. מחיר: 45 עד 50 שקל.

בסינמה סיטי בראשון-לציון ובגלילות יש אח חורג ל-IMAX, רק שכאן הוא נקרא סינמקס. מדובר במסך גדול יותר ממסך רגיל, אבל אין לו את התקן של IMAX, מה שלא מבטיח שיוקרנו בו סרטי IMAX. המחיר לסינמקס: 38 שקל.

כמה עולה כרטיס
 כמה עולה כרטיס