זעם על יחימוביץ' גם בקרב העולים: פורשים מהעבודה

יו"ר ארגון העולים קיים היום מסיבת עיתונאים בה הוא אמר כי הארגון יחליט בימים הקרובים כיצד לנהוג ■ העולים טוענים שמאז שיחימוביץ' נכנסה לתפקידה כיו"ר המפלגה,הם לא מקבלים מענה לסוגיות שלהם

אחרי הקיבוצים, הערבים והדרוזים, גם העולים החדשים ממורמרים וזועמים על יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ': פעילי ארגון העולים של מפלגת העבודה הודיעו היום (ג') על פרישה מהמפלגה.

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר יו"ר ארגון העולים, ח"כ לשעבר לאון ליטינצקי, הוא הצהיר כי בימים הקרובים יחליטו העולים אם להעביר את תמיכתם למסגרת פוליטית אחרת שתיתן מענה לדרישות האידיאולוגיות שלהם. על-פי הערכות, עמד מספר העולים שהתפקדו למפלגה ב-2007 על כ-6,000 איש, אולם לדברי ליטניצקי, מ-2010 החלה הנהירה החוצה ויותר מ-70% ממתפקדי המפלגה דוברי הרוסית פרשו מהמפלגה.

לטענת העולים, מאז נכנסה יחימוביץ' לתפקידה הם חשו שהם אינם מקבלים מענה לסוגיות שעומדות בראש סדר יומם של העולים כגון גיוס חובה, דיור ציבורי לזוגות צעירים, שינוי שיטת הממשל ונישואים אזרחיים.

"ההחלטה שקיבלתי לפני כמה ימים קשה עבורי. אני במפלגת העבודה יותר מ-20 שנה. האמנתי בה וזכיתי אף לכהן מטעמה בכנסת ישראל, אבל חשתי שלא נותרה לי ברירה", אמר היום ליטינצקי במסיבת עיתונאים. "כמוני, גם יותר מ-90% מההנהגה הסכימו עם ההחלטה לפרוש. החלטה כואבת. פניתי לפני שבוע ליו"ר המפלגה בניסיון אחרון להיפגש ולהבהיר לה את הכאב. לא קיבלתי תשובה".

ממפלגת העבודה נמסר כי "דבריו של ליאון ליטינצקי שתבע לעצמו שריון במקום גבוה ברשימה ונדחה, אינם מחוברים למציאות. ב-2010 היה מספר העולים יוצאי חבר העמים, שהם חברי המפלגה, 1,642 ואילו ב-2012 הגיע מספרם ל-2,558. ביממה האחרונה הציבור חוזה במאבק הישרדות של עסקנים שאין מאחוריהם שום ציבור. העבודה היא מפלגה מתחדשת שאינה עוסקת בסידורי עבודה וקומבינות. שני העוזרים הפרלמנטרים של יחימוביץ' הם יוצאי חבר העמים. התמיכה מצד ציבור דוברי הרוסית כולו במפלגה ובמסריה עולה בהתמדה. יחימוביץ' היא הראשונה לקדם עשייה וחוקים כלכליים וחברתיים שמשפיעים רבות על ציבור העולים והיא המציגה אלטרנטיבה יחידה לנתניהו".

יוסי יונה הצטרף לעבודה

מהמחאה לעבודה: פרופ' יוסי יונה הודיע היום (ג') על התמודדותו בפריימריז לרשימת העבודה לכנסת. יונה, שלקח חלק פעיל במחאה החברתית, עמד יחד עם פרופ' אביה ספיבק בראש צוות שייעץ למחאת האוהלים, כחלופה לוועדת טרכטנברג. יונה, פרופ' לפילוסופיה של החינוך, משמש גם חבר הנהלה ביוזמת ז'נבה.