הרבור גרופ רכשה את בניין CNN בוושינגטון תמורת 107 מ' ד'

בין השוכרים ניתן למצוא את אולפני רשת CNN, סוכנויות ממשלתיות שונות, חברת הייעוץ Accenture ומכון המחקר CBPP ■ דמי השכירות הממוצעים שמשלמים השוכרים בנכס עומדים על כ-130 שקל למ"ר לחודש

הרבור גרופ השלימה בימים אלה עסקה לרכישת בניין משרדים Class A בוושינגטון DC תמורת 107 מיליון דולר. את הבניין רכשה החברה מיזמיו המקוריים שבנו אותו ב-1990 והוא ממוקם בסמוך ליוניון סטיישן, תחנת הרכבת ומרכז התחבורה הציבורית הראשי של וושינגטון. בכוונת הרבור גרופ לנהל ולהשביח את הבניין. המשא ומתן לרכישת הנכס ארך כשלושה חודשים.

מדובר בבניין הכולל 28 אלף מ"ר בנוי ב-12 קומות עם מרתף וחנייה המושכר במלואו. בין השוכרים ניתן למצוא את אולפני רשת CNN, סוכנויות ממשלתיות שונות, חברת הייעוץ Accenture ומכון המחקר CBPP. ל-CNN חוזה שכירות בבניין עד שנת 2020 ושאר השוכרים מחזיקים בהסכמי שכירות שיפוגו במועדים שונים. דמי השכירות הממוצעים שמשלמים השוכרים בנכס עומדים על כ-130 שקל למ"ר לחודש.

אולפני CNN מתפרשים על פני 4 הקומות העליונות בבניין ומשקיפים על גבעת הקפיטול. מדובר בשוכר משמעותי מבחינת הרבור גרופ משום שזהו המרכז השני בחשיבותו בעולם של הרשת, לאחר מרכז השידור שלה באטלנטה. CNN השקיעה כ-20 מיליון דולר בהכנת האולפנים לשידורי הבחירות לנשיאות ארה"ב לשנת 2012, אשר יועברו מאולפנים אלו בשבועות הקרובים.

ג'יי צביבל, מנכ"ל הרבור גרופ ישראל, אמר עם השלמת העסקה כי: "הרבור גרופ רכשה בניין עם דיירי עוגן איכותיים בוושינגטון DC, שהינו שוק חזק מאד. בעסקה משתלבים שני יתרונות משמעותיים - העוצמה של שוק הנדל"ן בוושינגטון עם תזרים יציב וקבוע למשקיעים".

ג'ורדן סלואן, מנכ"ל ויו"ר הרבורגרופ: "וושינגטון DC, הייתה מאז ומעולם אחד השווקים החזקים והיציבים ביותר להשקעות נדל"ן בארה"ב. ריבוי העובדים בסקטור הציבורי והממשלתי הוא גורם משמעותי הממריץ את הכלכלה המקומית. שוק זה מתאפיין באחוז גבוה של תעסוקה ותפוסה מהגבוהים בארה"ב".

הרבור גרופ היא חברה אמריקאית בבעלות משותפת ישראלית. חלק נכבד ממשקיעי החברה מקורם בישראל בהם משקיעים פרטיים לצד חברות ביטוח, חברות ציבוריות ופרטיות ובכללן אלקטרה נדל"ן המחזיקה 20% בחברה.

כיום הרבור גרופ מחזיקה ומנהלת כ-40 בנייני משרדים ומרכזי קניות וכ-25 אלף דירות בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר בארה"ב ובאנגליה.